Rook

Mn beide ouders roken vaak in huis en daardoor ruikt mn haar dus bijna elke dag naar rook, en dat haat ik best wel. Stoppen doen ze niet en ik heb er al wat vaker van gezegt, maar ze gaan ook niet ergens anders heen om te roken ofzo.

En omdat het ‘slecht’ is om je haar elke dag te wassen ken ik ook even geen andere optie…

help :see_no_evil:

Zo inderdaad lastig!
Gelukkig dat ik dat niet heb.
Probeer in ieder geval je eigen kamer zo ‘rookvrij’ mogelijk te houden door de deur dicht te houden je raam vaak open te zetten, zodat niet je kleren ernaar gaan ruiken enzo.
En als je ouders even niet thuis zijn het huis een beetje door laten tochten :wink: Heel veel zin heeft het misschien niet, maar dan is het allemaal toch net wat frisser.
Oja, je kan je haar wel elke ochtend wassen, maar dan moet je wel een goeie milde shampoo hebben, zo een voor elke dag.

misschien kan je wel aan ze vragen of ze buiten willen roken :wink:

Heb ik dus al gedaan, alleen ze willen het niet.

t begint mooi weer te worden. dus zet de ramen en deuren op! op voor dat je naar school gaat of whatever. doe even je handen door je haar dat ze door luchten. zegmaar

dat is vervelend ja! maar waarom willen ze niet stoppen? of ergens anders roken?

Ik heb hetzelfde aaargh! En mijn ouders zijn echt onmogelijk; stoppen met roken gebeurd dus écht niet!

Meestal gebruik ik sterk ruikende haarlak om het te maskeren, maar ik wil eigenlijk zo min mogelijk zooi in m’n haar doen.

Ik d8 dat er parfums bestaan om in je haar te sprayen… Van welk merk heb ik geen id. Dat moet je btw niet gaan proberen met echte parfum, daar zit alcohol in en droogt je haar ontzettend uit.

mijn zusje bleef er ook altijd over doorzeuren

ze zijn gestopt af en toe nog

als je haar er echt zo van gaat stinken kan je zoo een spuitshampoo kopen
en die elke keer een beetje spuiten;)

Blijven doorzagen dat ze moeten stoppen; het is toch alleen maar slecht voor hun gezondheid en ze willen toch niet dat hun kind naar hun sigarettenrook gaat stinken? Het is idd wel vervelend, iemand van mijn school stinkt ook naar sigaretten en dan denkt iedereen dat ze rookt, maar het zijn haar ouders die roken, 1 ding is zeker: parfum helpt niet.

Lijkt me erg vervelend! Sommige ouders van kinderen uit mijn klas gaan onder de afzuigkap staan roken (:stuck_out_tongue:), of gewoon buiten. Het wordt lekker weer, dus daar zullen ze toch niet zoveel last van hebben.

Mijn vader rookt altijd buiten of onder de afzuigkap, anders pak ik z’n shag af haha, en me moeder gaat anders tegen hem schreeuwen…;p Misschien moeten ze gezellig met ze tweeen onder de afzuigkap?

ik was m’n haar elke dag eigenlijk :cold_sweat:
maar dat komt omdat het gewoon vet wordt anders [en nee, dat gebeurd niet omdat ik begonnen ben met het iedere dag te wassen. want ik deed het altijd om de dag, maar de dag dat ik m’n haar niet waste was het gewoon ranzig en vet. Dus toen besloot ik maar gewoon ieder dag te doen. Oke, niet interessant. dus whatever]
wel irritant.
mijn moeder en zus roken, maar die roken altijd buiten omdat m’n moeder het verschrikkelijk vind als het huis naar rook stinkt, en ik CARA heb.
Irritant dat ze gewoon weigeren ergens anders te roken…
Maar als ze echt niet meewerken kun je altijd nog ‘Iedere Dag’ shampoo halen van andrelon. dan is het ook niet meer zo slecht om je haar iedere dag te wassen. :]

good luck

Iedere dag shampoo gebruiken, dan mag je wel elke dag je haar wassen zonder dat het beschadigd. Je kunt je ouders moeilijk verbieden om binnen te roken toch.

hier het zelfde probleeem :l

Mijn moeder rookt ook als een schoorsteen, en als ik mijn haar was is het water gewoon bruin van de nicotine! (Ik wastte mn haar is een wasbak)
Ik liet dat mijn moeder zien en ze verschoot van kleur, sindsdien rookt ze minder als ik in de buurt ben of buiten :]

ik zou zeggen:
shiiiit ouwe, kunnen jullie niet ergens anders roken, door jullie stink ik…