Rood

heey

ik heb een probleempje ik word heel erg snel rood, vooral als ik voor de klas sta maar ook gewoon als er een vraag word gesteld die ik niet kan beantwoorden enzo iemand tips om te zorgen dat ik niet meer rood word, dankje

xx

Probeer er niet over na te denken
Als je erover nadenkt word je steeds roder
Zorg voor wat frisse lucht
Drink afentoe als je voor de klas staat.
Schijt hebben aan alles.

x.

ik heb precies hetzelfde heel iritant, of als je dan een beetje een kleur heb en dan zeggen ze; OMG je bent echt rood! en dan word je nog rooder -___-
geen idee hoe je daar van af komt…

xx’

Heey jaa, heb ik soms ook wel eens ;p
Maar het kan trouwens ook zijn dat je soms het gevoel krijgt dat je wangen rood worden (je voelt dat je wangen gaan gloeien enzo) maar dat ze eigenlijk helemaal niet zo rood zijn! Tenminste, ik keek een keer in de spiegel toen ik dat gevoel had en het viel best mee met de roodheid :slightly_smiling_face:

Dat heb ik ook wel eens!

Ik word zelfs rood als een leerkracht er nog maar aan denkt om een vraag aan mij te stellen.

Rustig blijven en denken dat dat ene moment dat je niet zo fijn vindt (iets genant of voor de klas staan bijvoorbeeld), helemaal niet van groot belang is.
Het is misschien een vreemde tip, maar tot een aantal jaar geleden werd ik ook snel rood, nu kan ik alles veel beter relativeren en kan het me allemaal niet zoveel meer schelen.

Er zit bij mij echt een HEEEUUULE knappe jongen op school, en telkens als ik m aankijk voel ik me net een tomaat xD
Maar ik denk dat je gewoon moet ontspannen, er is (vast) niks aan de hand :slightly_smiling_face:

heb ik ook. maar het irritante is dat ik dat heel vaak heb als ik me helemaal niet schaam ofzo. en dan heb ik het neit door en dan zeggen ze van: aaah je bent een tomaat! -.-

Ik heb dat ook vaak merk ik het nieteens…

Ik heb dat super vaak. Geen idee wat je er tegen kan doen. Ik probeer altijd gewoon maar rustig adem te halen.

probeer het te negeren, en er niet teveel aandacht aan te besteden.
volgens mij word je nog roder als je denkt: ‘shit, ik word rood!’

dat heb ik dus ook! heeeeeel irritant.

Idd, niks van aantrekken, niet aan denken. Is de enige manier.
Het erg vinden veroorzaakt t eigenlijk gewoon volgensmij :stuck_out_tongue:

Dat heb ik ook. zo irritant… maar helaas niks aan te doen ‘_____’

HERKENBAAR. Ik heb het gewoon op van die momenten waarop ik me helemaal niet schaam. En dan gloei ik ook als een gek.

herkenbaar! soms ook gewoon als ik het druk heb op school, of als ik heel hard moet lachen

Ik kan niet eens fatsoenlijk blozen :’). Heb in heel mijn leven één keer gebloosd.

Ik heb dat ook echt altijd! En vooral gym is een drama, als ik me echt inspan om iets goed te doen, loop ik de gymzaal uit als een tomaatje.