Rood/vlekken

Hallo,

Ik zit met een probleem en zoek naar een goede oplossing.
Na het douchen of na het reinigen van mijn huid is deze helemaal rood met vlekken.
Dit duurt ongeveer een ochtend wanneer het langzaam weer weg trekt. (dus smeer ik er foundation overheen)
Eerst dacht ik dat het lag aan een te hete douche maar ik was m’n gezicht nu met lauw water, dus daar kan het niet aan liggen.
Hebben jullie tips, oplossing?

Ik heb overigens een normale huid verder weinig oneffenheden…

Heb ik ook
daarom douche ik s’avonds
zodat je het die ochtend niet meer ziet.
misschien een idee voor jou? (:
Minder heet douchen zou wel moeten helpen…

jeukt het ook of doet het pijn?

ik hebt het ook alleen bij mij trekt het wel wat sneller weg. maar idd 'savonds douchen?

allergie reactie op iets waarmee rode vlekken krijgt.
ik meestal erge rode vlekken altijd na het douchen ik douche me ook te warm.

Verzachtende dagcrème kan misschien helpen? Met iets van Aloë Vera erin of speciaal voor de gevoelige huid (want die heb jij waarschijnlijk).

Of een allergische reactie inderdaad op iets waar je mee doucht/je gezicht mee wast, dus gebruik een andere/geen producten en kijk dan hoe het gaat?

'S avonds douchen doe ik soms wel eens maar ik voel me dan vies in de ochtend en spring er dan gelijk weer onder, haha.

Het jeukt niet echt en doet ook geen pijn.
Ik zag van clinique red solutions lijn, heeft iemand daar ervaring mee?

Geen idee maar dat is super duur, volg nou eerst die andere tips maar eens op want als je allergisch bent voor iets is dat belangrijker dan dat je die vlekken niet ziet.

het is waarschijnlijk, dat je niet tegen ene bepaald stofje kan.
Mijn zusje heeft dit ook en die gebruikt speciale shampoo van neutral,

Je kan ook allergisch zijn voor water. Het klinkt heel stom, maar mijn schoonzusje heeft dit heel erg. Wacht ik google even voor je…

Ik kan niet veel vinden ik heb eigelijk ook geen tijd maar het heet ‘hydroallergie’.

thanks zal eens googlen

Heb je dat alleen als je onder de douche bent geweest? Ik heb dat namelijk ook, maar ook als ik bv ergens krab ofzo. Dan kan het een vorm van netelroos zijn (niks ergs hoor :wink: ) een soort variant op hooikoorts waarbij dezelfde stofjes vrijkomen als je je huid prikkelt bv onder de douche. En daar wordt het dus rood van. Kun je trouwens wel hooikoortstabletjes voor slikken!

miss komt het door de reiningsgel die je gebruikt voor je gezicht,dit had ik namelijk ook