Rood rond de ogen

Allereerst ik weet niet goed of ik het hier moet plaatsen, maar ik heb een probleem. Ik heb sinds twee jaar rood rond mijn ogen en ook op mijn ooglid. Het lijken wel grote rode wallen en ik ben er al mee naar de dokter geweest en hij zei dat het komt door mijn hooikoorts allergie. Maar ik heb het dus een heel jaar door, ook in de zomer. Ik durf echt niet meer zonder make up buiten te komen. Ik moet het altijd camoufleren en nu heb ik een vriendje en nu durf ik dus mijn make up er niet af te halen. Klinkt stom, maar ik krijg er opmerkingen over op school… Maar nu on topic, wat zou het kunnen zijn en heeft iemand van jullie er ook last van?

Ps: ik kan ook een foto laten zien van het rood onder mijn ogen als jullie het niet goed snappen

Ik moet ook denken aan wallen effect inderdaad, heb je geen foto?

Neen, maar het zijn echt geen wallen denk ik. Het ziet gewoon rood en het zijn geen zakjes die hangen zeg maar. En ja ik zal eens kijken voor een foto

Ik heb een foto gevonden op het internet, deze:

http://linvant.nl/photos/instagram/019

Maar bij mij is het dus nog veel roder. het zit helemaal als een ‘band’ rond mijn oog

Kun je hier niet mee naar een dermatoloog?

Heb je misschien een allergie? Doet het ook pijn?

Ja maar het probleem is dus dat mijn dokter er niets aandoet en die moet me dan doorsturen denk ik naar een dermatoloog, of niet?

Heb je wel eens geprobeerd er creme enzo op te smeren?

Nouja als jij aangeeft dat je er last van blijft houden en je er erg onzeker over bent, dan zou hij geen reden moet hebben om je niet door te sturen door. Anders neem je je moeder/vader, broer/zus mee ofzo? :slightly_smiling_face:

Ik heb hooikoorts allergie en neem er pillen voor en op andere ben ik niet getest…
En nee het doet geen pijn.

Ja, ik dacht twee jaar geleden dat het echt wallen waren van te weinig te slapen. Toen heb ik zoiets gekocht dat je er 's avonds moet opsmeren, maar dat helpt dus niet want het zijn geen wallen. Ik slaap voldoende.

Is het schraal? Een vriendin van mij heeft zo iets en die heeft eczeem. Maar zou gewoon aan de dokter vragen of hij je door wilt verwijzen :slightly_smiling_face:

Geen dermatoloog, allergoloog! Die zoekt dan precies met je uit waar je allergisch voor bent (hooikoorts is ook maar een verzamelnaam) en dan kun je vast medicijnen krijgen, waarmee hopelijk dat rode ook weggaat!
En je vriend accepteert je zoals je bent als hij je echt leuk vindt, dan vindt hij dat echt niet erg.

En misschien is het ook wel eczeem ja zit ik nu te denken, gebruik je mascara? Want Veracamilla (beautyblog) zegt ook dat ze van bepaalde mascara’s eczeem rond haar ogen krijgt, maar van de Etos Hypo-allergeen mascara (paar euro) niet. Misschien kun je dat proberen? Want allergoloog etc kan nog wel even duren voordat je er vanaf bent.

Neen, ik heb het gekregen toen ik nog helemaal geen make up droeg. Ik ben make up gaan dragen om het rood te gaan camoufleren, dus ik heb het ervoor gekregen. Ik denk niet dat het eczeem is want het voelt niet droog en het zijn geen bultjes ofzo. Het voelt gewoon normaal aan.

Kan het niet zijn dat de huid daar gewoon dun is?

Dat denk ik niet, maar het kan altijd maar het zou dan wel raar zijn. ik heb het zo hard dat mensen gaan zeggen ‘heb je gevochten?’

Zou best een vorm van hooikoorts zijn, ik ben ook het hele jaar door verkouden en hele jaar door natte ogen door mijn hooikoorts, maar het is inderdaad een verzamelnaam. Ik ben ontzettend allergisch voor gras en hooi, maar het kan ook voor pollen zijn, stuifmeel of noem maar op.