Rood/paarse tenen.

Hee, ik heb altijd van die rood/paarse tenen!
Weet iemand iets daarvoor om te doen?
xL.

Ik heb het ook, ik geloof dat het door een slechte doorbloeding komt. Maar wat je er aan kan doen weet ik nietx]

Heb ik ook haha, en ik heb ook heel gauw paarse handen :’)
(Terwijl ik het niet snel koud heb).

Heb jij ook altijd koude handen en voeten?
En ik heb trouwens geen idee wat daaraan gedaan kan worden, maar ben wel benieuwd eigenlijk.

^haha, ja dat heb ik ook altijd.
Maar het is echt heel vervelend, vind ik.
haha. (:

Ik heb het ook! Echt verschrikkelijk, ik schaam me zo voor mn voeten, zelfs in de zomer blijft het zo. En deze winter heb ik zelfs al een opmerking gehad: ‘Lotte, je handen! :astonished: Ze zijn helemaal paars!’

Nja, ben er al voor naar de dokter geweest, maar veel kan je er niet tegen doen. Vitamine D nemen, dat kan je zo in kleine pilletjes krijgen, ik heb er uit het kruidvat. Verder veel in de zon zitten, in zonnestralen zit vitamine D ofzo. En in de cosmogirl had ik ook eens gelezen dat je voor een betere bloeddoorstroming, wisselbaden moest doen. Ik denk dat het zoiets was als 2 minuten in warm water, 1 minuut in koud, dan weer 2 minuten in warm… Of het was omgekeerd, ik weet het niet meer.

heb ik met mijn tenen in de winter zijn ze paars/rood en in de zomer trekt het een beetje weg.

ik heb het oook, en in me handen
maar dan het hele jaar door paar keer per jaar

Ik heb hetzelfde, bij me handen dan dat ze in de winter ijs en ijskoud zijn en blauw/paars…ben ervoor naar de dokter geweest en wat blijkt ik heb het fenomeen van Raynaud. Je kan er wel pillen enzo tegen nemen,maar dan krijg je van die niet zo leuke bijwerkingen erbij. En het is niet zo dat ik er super veel last van heb.
Misschien dat jij/jullie dit ook hebt/hebben?

ooh zou kunne dat ik dat dan heb… even langsgaan bij dokter !

^Miss wel een goed idee, ja.

Het komt trouwens vaak voor in de pubertijd. En het fenomeen van Raynaud houdt zeg maar in dat in de winter je bloedvaatjes openstaan in plaats van dicht (waardoor je handen/voeten ijskoud aanvoelen en blauw/paars worden)en in de zomer de bloedvaatjes juist dicht staan in plaats van open(waardoor je handen/voeten opzwellen). Als je het hebt blijf je het voor altijd houden, maar het kan op den duur wel verminderen. Heel erg balen, maarja.

ik heb er ook last van, mijn moeder zegt dat het komt doordat ik te mager ben.

mijn kuiten en voeten zwellen altijd op zomers en dan word hij helemaal rood qq
weet niet of t ermee te maken kan hebben ?

ik heb het ook en ben naar de dokter geweest, en heb de ziekte van reynaud…
bij mij is het uitgelegd dat bij temperatuurwisseling je spieren zich samentrekken zodat ze je bloedvaatjes afknellen.

Je kan er niks tegen doen, maar je kan het wel 'trainen" zei men dokter, door eerst je voeten in een koud bad te doen en dan in een warm bad, maar bij mij merk ik na een aantal weken proberen nog niet echt verandering.xd

@ tornainbow, het komt het meest voor bij meisjes in de pubertijd die dun zijn!(aa)

Ik ben niet echt dun hoor :’)
Ik ben absoluut niet dik, ik ben gewoon ‘normaal’.

Zo af en toe heb ik het. Wel heel irritant maar ja…

Dat kan ermee te maken hebben ja.

Dat wat word reisje dokter binnekort haha :frowning_face:

Hey Rosalietje! Rode of paarse tenen hebben is helemaal niet erg, maar heeft inderdaad met een slechte doorbloeding te maken. Op zich denk ik dat je er niet veel kan aan doen, maar ik denk dat wanneer je je voeten mooi warm houdt, er een mogelijkheid is dat het verdwijnt. Heb je dit alleen maar in de winter? Dan noemen ze dit wintertenen. Een warm voetbadje kan misschien ook helpen.

Succes!

Suikerziekte?
Maar dat krijg je toch als je al wat ouder bent?:grinning:

Het kan ook zijn dat je te kleine schoenen draagt?

ik heb het ook. Mijn moeder zei dat ik al vanaf mijn geboorte altijd koude handen en voeten had. Mijn handen worden ook snel paars of rood en dan zwellen ze helemaal op. Maar dat is inderdaad het fenomeen van Raynaud. Mijn dokter vertelde me dat ik wisselbaden moest nemen dat verbeterd de blooddoorstroming. En gewoon goede handschoenen dragen. Mijn dokter zei letterlijk je moet er gewoon mee leren leven.