Rood/paarse plekken op voet

Hey meiden!

Op mijn rechter voet heb ik rode plekken, die soms zelfs paars lijken. Het is alleen aan de zijkanten. Toen ik wat jonger was (een jaar of :sunglasses: was het maar een heel klein plekje, aan de rechter kant. Maar nu is het veel erger. Nu heb ik meerdere plekken op, en ook aan de linker kant van mijn voet zit het nu.
Op de plekken waar het wat minder is, lijken het kleine puntjes. En als ik erop druk wordt mijn huid gewoon eventjes helemaal wit. Er zijn momenten dat de plekken bijna niet zichtbaar zijn, maar er zijn ook momenten (zoals in bad) waarop het er echt niet gezond uit ziet.

En ik vroeg me af… heeft iemand misschien hetzelfde (gehad)? Of heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn. Ik ben al eens naar de dokter geweest en die zei, nogal dood leuk, ‘je zult er maar mee moeten leven’… Hij zei niet eens wat hij dacht dat het zou kunnen zijn. =( Maar ik wil er heel graag van af.
Nu is het wel zo mijn huisarts er binnenkort mee stopt en dat ik een nieuwe krijg… misschien eens een keer bij hem langs gaan?

Je moet gewoon naar de huisarts gaan en duidelijk laten blijken dat je er niet mee wilt leven en dat je denkt dat het iets ernstigs kan zijn! Als de patiënt dit laat blijken heeft de huisarts volgens mij geen andere optie dan doorverwijzen…

Het is je voet maar… die kan je toch wel aan een dokter laten zien? :wink:
En ook al zei de dokter niet wat jeprecies hebt, dan kan je er toch wel zelf achter vragen?

ik heb dat ook maar bij mij komt het door een extreem slechte doorbloeding… dus misschien is dat bij jou ook het geval? Wat je er precies aan kan doen is mij ook nog onduidelijk, dus mocht iemand het weten?! Ik hoor het graag :slightly_smiling_face:

ja is inderdaad door slechte doorbloeding, heb ik ook, heb nu medicijnen en nu is het weg.

@Nataschax: De dokter heeft mijn voet al wel 3 keer onder zijn neus gehad… Haha. Zo heel erg schaam ik me er niet voor hoor. Ik durf nog gewoon naar het zwembad toe =P

Maar het kan inderdaad zijn dat het komt door een slechte doorbloeden, aangezien het even weg gaat als ik erop druk en door de kleurverandering in warm water. Ik ga denk ik volgende week wel even bij de nieuwe dokter langs. Wie weet hoe makkelijk de oplossing is.