Rood/oranje haar

Ik heb koperkleurig haar. Het zit tussen kopergoud en koperblond in, en ik heb lichtbruine en blonde highlights.

Gisteren werd ik door de broer van een vriendin helemaal uitgelachen omdat ik zei dat ik koperkleurig haar heb, geen oranje of rood en hij zei dat ik gewoon een rooie was.

Ik wil het nu echt zo graag verven, ik kan écht niet tegen die reacties. Heel veel vinden het ook mooi, maar er hoeft maar één nog een keer zoiets te zeggen en ik ga het verven…

Kennen jullie dit?

nee, maar gewoon negeren (of een grote bek teruggeven)
als iemand mij “een blondje” noemt, dan denk ik van; nou en hoe slim ben jij dan dat je zoiets zegt?

(maar miss moet je wel die bruine highlights eruit halen)

Die highlights zijn natuurlijk, mijn hele haar is 100% natuurlijk.

Maar de halve wereld heeft blond haar, en koperkleur is nou ja niet echt heeel veel voorkomend.

Ik snap het ook nooit zo als mensen zeggen dat ze ‘kastanje’ of ‘koper’ kleurig haar hebben. Dat is gewoon rood haar! Als mensen dat zeggen lijkt het net of ze zich voor hun rode haar schamen, en dat is echt nergens voor nodig.
Die jongen lachte alleen maar omdat hij het grappig vond dat jij je rode haar zo’n chique term gaf, lijkt mij.

ik ben lichtblond van mezelf en ik had het koperachtigrood geverfd, bij mij reageerden ze alleen maar positief en af en toe van die chappies op de fiets van ‘wadeehh gingerr!!’ enz. maar ik negeerde het altijd maar ik snap dat je het irritant vind, je kan het opzich wel verven, maar ik zou het accepteren en gewoon arrogant doen als je ze kleineren!

Er zijn zat mensen die hun haar in de kleur verven die jij van nature hebt (:
Je moet er juist blij mee zijn! Je valt tenminste lekker op tussen al die mensen met ongeveer dezelfde kleur haar!

Maar wat is er mis met je haar gewoon rood noemen? Mijn haar is ook niet peentjesrood, maar toch echt wel rood. Mensen zullen het altijd rood noemen en zal ik zelf ook doen.

Zou het zeker niet verven als ik jou was! Als je eenmaal begint moet je doorgaan en het staat bijna nooit zo goed als dat je eigen haarkleur staat.

Ik heb m’n haar ook rood geverfd, maar ik trek me weinig aan van reacties van anderen… Als je het zelf leuk vindt is het toch goed?

rood haar is supermooi, verven is echt zonde!
maar als je je er beter bij voelt als het een andere kleur is, moet je dat vooral doen. (:

NIET VERVEN! Ik heb het juist koper geverfd omdat het gewoon fucking mooi is <3

EN iedereen vind het mooi, maar dan ook écht iedereen. Ik zou het gewoon zo laten als ik jou was!

heb je toevallig een foto?

ik wil juist zo’n kleur! ik zat eraan te denken om het te doen… écht niet verven hoor, de meeste mensen zouden dit juist van zichzelf hebben! :grin:

Heb je een foto idd?

Ik snap sommige mensen trouwens niet die niet toe willen geven dat hun haar rood ofwel rossig is. Ik vind rood juist mooi eigenlijk als het je echt staat.

Ik heb zelf ook rood haar en vind het prachtig, vind het zelfs een compliment als mensen mij rooie noemen. Oranje vind ik echter een vreselijke kleur x]

Ik heb zelf donkerblond haar, maar in de zon is mn haar ook koperkleurig. Heel appart, ben er zelf niet zo blij mee omdat ik donkerder haar mooier vind bij mezelf. Maar rood/oranje kan wel echt heel mooi staan hoor!

Mijn kapster had koperkleurige plukken in mijn haar gedaan laatst; het past helemaal niet bij mij. Ik heb nu een donkerblonde (zie; lichtbruine) spoeling in mijn haar, maar ik heb wel een rode gloed. Ja, ik vond het rood, maar mijn kapster noemde het 'paprika’kleurig. Ja, een rode paprika.

Vandaag ging een of andere kleuter naar me roepen of ik bij een gingerclan zat (wtf?) en dat ik mijn haar moest verven ‘jonge’.

Ik vind ‘rood’ zo’n belediging. Als je zegt hier; ‘Ja, ik heb rood haar.’ Gaan ze je meteen rooie noemen. Of ginger, als ze grappig willen zijn.

Nee joh, je hoeft je haar helemaal niet te verven omdat een paar mensen het lelijk vinden. Over een tijdje kijk je hierop terug en denk je: Waarom heb ik me daar nu zo druk om gemaakt!

mijn haar zit tussen blond en rood in, geen idee hoe je de kleur noemt xd
maar mensen zeggen wel eens ginger maar anderen zeggen dat het mooi is maaar who care? het gaat erom dat jij het gewoon leukvind en het is toch zonde om het te verven!

edit: als je je haar bijv. bruin verft, vind ook heus iedereen het niet mooi hoor! dus hou deze kleur maar :slightly_smiling_face: