Rood hoofd

Nou hallo :stuck_out_tongue:
ik wilde even iets kwijt, en misschien mensen die het nog meer hebben horen :slightly_smiling_face:
Soms heb ik, zoals vast wel iedereen heeft last van een rood hoofd als je een presentatie moet houden ofzo…maar dat is gewoon zoo irritant! en soms heb ik het zelfs ook als ik gewoon met iemand praat die bijv. knap is of populairder ofzo…ik weet en ik denk ook vaak van: boeie?? maar het blijft tog :frowning_face: misschien heeft iemand tipss off iemand die er ook gewoon over wilt praten :slightly_smiling_face:
alvast bedankt! :hugs:

Niets aan te doen, de bloedvaten naarj e hoofd gaan verwijden omdat je dus zenuwachtig bent.

Maar is best mee te leven lijkt me toch? (;

haha jaa ik ga er niet dood aan, maarja wel vervelend natuurlijk :stuck_out_tongue: nou dan maar even overleven =]

ooh vertel mij wat ik heb het zelfde probleem. Soms gebeurt het gewoon zomaar en dan voel ik dat ik rood wordt. Schaam ik me erger wordt het veeel erger, vreselijk is het ik kijk dan altijd de andere ant op en als ik of een jongen mij heel lang aankijkt gebeurt het ook. Dus ze denken heel snel dat ik verliefd op ze ben. Maar volgens mij kun je er niet veel aan doen.

Er zijn hier al een paar topics over, als je die eens leest ga je zeker merken dat er enorm veel meisjes met dat probleem te kampen hebben :slightly_smiling_face:
In 90% van de gevallen gaat het na een aantal jaar over. Nu is het heel lastig, maar het is een periode waar je gewoon doormoet.
Probeer er zo min mogelijk aan te denken als het gebeurt. Hoe meer je er bij stilstaat, hoe roder je wordt.

Hier was laatst nog een topic over.

jaa bij mij is het juist in het laatste jaar gekomen :stuck_out_tongue: ik praat meestal wel vaak enz, maar dan komt die roodheid weer en dan kan ik niet meer chill doorpraten haha.

heb ik ook.

ik heb er zelf ook soms last van, maar ik ken niemand die dat nooit heeft?
niet mee zitten, de meeste mensen vinden het volgens mij zefls schattig

Dat is zo kut, ik heb dat ook heel erg. En als mensen dan meteen spastisch gaan roepen: ‘WOOOOW JIJ WORD ROOD!’ dan wordt het nog veel erger.

ja echt he! trouwens ik weet dat er al veel topics over zijn maarja ik wilde het zelf even kwijt haha. En dat heel erg aan iets anders denken…is misschien een optie maar volgens mij raak ik dan door de war met praten haha

Heel herkenbaar!

Ik heb het ook heel vaak. Als ik met een toets bezig ben word ik rood met iemand praat die bekend is op school en als ik naast een jongen zit. Soms best wel ieritand. Maar zo ben ik gewoon.
Als ik denk shit ik ben weer rood wordt ik alleen maar roder, maar het kan me nu eigenlijk niks meer schelen.
Je hebt dan wel een goede doorbloeding :slightly_smiling_face:

Witte poeder/Bruine Crème
Nou, ik denk dat je moet accepteren
dat je dat af en toe hebt, valt niets aan te doen :grin:

hmmmmmm kan overgaan.
heb er soms heel veel last van! dan weet ik al dat ik rood wordt voordat ik het ben of voordat er iets genants gebeurt.
het helpt wel, bijv. je weet dat iemand naar je toe komt (misschien dan) en begint over ‘die jongen’ of zoiets en dan wordt ik al een beetje rood of ben ik al voorbereid op het gene dat mensen gaan zeggen ofzo. en dan ben ik dat dus niet meer echt haha.
maar vroeger sirieus werd ik heeeeeel snel rood, als er een mobiel afging in de klas en die was niet van mij werd ik al rood!
voor de klas staan is voor mij geen probleem enzo, ik schaam me ook niet snel en ben heel open en spontaan dus daar lig the tniet aan.

Heb ik ook heel vaak. En dan gaan sommige mensen inderdaad ook nog heel vrolijk roepen: ‘ohh je bent helemaal rood.’
Dat mééén je niet, joh ! Nja, ik heb al best wel veel geprobeerd om ervan af te komen, maar heeft tot nu toe nog niet echt gewerkt. Volgens mij moet je er gewoon overheen groeien of mee leren leven.

^ Je moet het accepteren. Ik kreeg nog laatste reacties zoals ‘Wow, wat is er met jou gebeurd?’ T____T

Btw, ik las jaaaaaaaaren geleden dat er medicijnen bestaan om de roodheid te verminderen. Misschien een optie voor jou?

haha echt? nouja ik denk dat ik er maar mee ga leven…wel raar want eerst had ik het veel minder, maarja ik hoop dat het maar een periode is =] wel heel erg bedankt voor die tips enz, weet dat ik sowieso niet de enige ben haha

Aargh, dat is echt vervelend, heb het ook.
Je ‘voelt’ het gewoon echt rood worden :’)