Rood haar

Hoi meiden!

Ik ben één van de weinige meisjes met een bos rood haar.
Het is bij mij niet vuurrood maar er zit een rode gloed overheen.
Ik vind het jammer dat er tegenwoordig zo rot over gedaan wordt in de wereld.
Ik wordt vaak nageroepen “ginger spot” en er wordt lacherig en spottend overgedaan.
Op zich kan ik redelijk omgaan met deze aandacht maar toch is het vervelend.

Laatst was het Kick a Ginger Day , welke debiel verzint er nou weer zo iets?
Ik heb er niet veel last van gehad maar in Amerika zijn er gevallen bij de politie gemeld van mishandeling tegen de roodharige.

Ook zijn er haat pagina’s op gericht op hyves en facebook waarvan de meeste gelukkig al weer verwijderd zijn. Hierin was de boodschap: Wordt lid en zorg ervoor dat er binnenkort geen enkele roodharige meer op de aarde rondloopt, ik vind dit een ernstige zaak.

Voor de meiden onder ons die ook rood haar hebben wil ik alleen even zeggen, wees er trots op!
Weinig mensen hebben dit en er is niets om je voor te schamen.

Ondanks dat ik heel goed begrijp als je het commentaar vervelend vind… ik vind dat zelf ook…

Kennen jullie dit soort gevallen? En wat vinden jullie van rood haar, hoor je dan bij een andere groep?

http://25.media.tumblr.com/f98539b60388236b03b7e25fe6c031fa/tumblr_metrx08qWT1r3wdsio1_400.jpg

Ik vind rood haar juist mooi. Mijn moeder en zus hebben rood haar, ik krijg alleen in de zomer een rossig kleurtje

Ik vind rood haar super leuk! Het is eens iets anders dan altijd dat blond, bruin en zwart, rood is unieker

Het kan echt supermooi staan, vind ik

En jouw haarkleur valt bij mij gewoon in de categorie blond d: (tenminste ik neem aan dat jij dat bent op de foto)

ik heb superveel over voor rood haar en sproeten!
ik vind t echt heel mooi !
jammer genoeg heb ik 't zelf niet.
maar wees er iniedergeval trots op!

Ik vind rood haar echt prachtig!

Ik vind rood haar echt prachtig maar het zou me nooit staan (een natuurlijke rode kleur dan, fel rood zou me denk ik nog wel staan)

Ja lijkt iets blonder op de foto! In het echt is het wat roder.

Het slaat nergens op. Alsof Ginger een synoniem is voor Lelijk. Waar de fuck komt die haat voor rood haar vandaan? Ik vind het echt prachtig namelijk.

Ik heb er nou echt nog nooit last van gehad eigenlijk.

Bepaalde vrienden van mij willen later juist per se een vrouw met rood haar, anderen per se niet. Het ligt heel verschillend :’)
Ik vind het zelf, als het je staat, heel mooi!

Ik denk eerlijk gezegd dat hier niet een roodhaar-hater op gaat reageren. Dus het zal straks lijken alsof het wel meevalt hoeveel er gehaat wordt. Maar echt, ja als je haar rood is krijg je overal te horen; ginger, rooie etc. Maar het was bij mij geverfd. Eigenlijk snap ik niet wat er lelijk is aan rood…

iedereen heeft zo zijn eigen smaak en het is waarschijnlijk heel stoer om er grapjes over te maken. nergeer dat gewoon. wees blij met jou rode haar en dan zal je dat ook uitstralen naar anderen.

-

Ik snap dat je ervan schrikt, maar je hoeft je geen zorgen te maken. Je kan het nog niet zo gek verzinnen of er is wel een ‘actie tegen’ gemaakt. Sterker nog, ik denk niet dat er een bepaalde vorm van uiterlijk ongemoeid is gelaten :'D

Ik vind rood haar heel vaak heel mooi. Het is iets speciaals en je kan er trots op zijn!

Ik wil zelf rood haar hebben (natuurlijk ben ik blond), ik vind dat echt zo mooi!
Je ziet niet veel mensen met rood haar dus ik vind dat je daar best wel trots op mag zijn als je rood haar hebt :slightly_smiling_face:

Ik vind rood haar echt prachtig! Wees er maar trots op

ik vind dat discriminatie tegen roodharigen voortaan moet worden bestraft, je mag niks over zwarte mensen of homo’s zeggen (en terecht overigens!) maar roodharigen moeten het maar pikken. En alleen omdat we een minderheid van een minderheid zijn, wij kunnen onszelf niet sterk maken als groep want we zijn maar 1% van de bevolking.
ik ben vroeger net als veel andere roodharigen heel erg gepest, nu heb ik nog steeds een minderwaardigheidscomplex, ondanks de vele complimentjes die ik krijg.
toch hoop ik stiekem wel dat mijn kinderen rood haar krijgen, het is een last als je jong bent maar het maakt je zo uniek en geeft je vaak ook een vurig karakter!
Je haarkleur is trouwens prachtig!

Super mooi. Maar is het niet zo dat rood haar een rood plekje in het gezicht heel erg doet opvallen? Dat is iets wat me vaak opgevalt. Het is super mooi in combinatie met een mooie huid, maar acne is dan echt een boosdoener.