rood haar lichter verven, niet oranje?

Hee,

Ik heb een vraag: ik heb ongeveer 2-3 maanden geleden mijn haar (midden bruin) rood geverfd (donker robijnrood), en heb nu dus bruine uitgroei… Ik wil mijn haar weer verven maar dan wel iets lichter dan mijn natuurlijke haarkleur. Donker blond denk ik.

zoiets:

http://i41.tinypic.com/23l1csj.jpg
sorry voor grootte…

weet iemand of mijn haar niet oranje wordt als ik van rood naar zo’n kleur ga,?

Erover heen verven gaat sowieso niet, dan komt gewoon die rode kleur erdoorheen. Lichtblond kan ook niet over je natuurlijke kleur heen, daar is het te donker voor. Als je een lichtere kleur wil zul je moeten gaan bleken, ook als je je eigen kleur had, en dan wordt het oranje ja. Die roodtint kan er niet uit, die moet er echt uitgroeien.

Je zou wel highlights kunnen proberen. Sowieso bij een fatsoenlijke kapper laten doen.

Het word zowienzo orangje als je over die kleur op de foto heen gaat :slightly_smiling_face:
Dus zou ik het eerst een tintje bruiner verven voor je naar rood gaat

Ik zou het bij een goede kapper laten doen, ik denk dat als je het zelf doet je inderdaad een soort oranje kleur krijgt.
Rood krijg je niet heel makkelijk uit haar, dus ik zou het niet zelf verven als je er niet veel verstand van hebt.

bedankt voor de snelle reacties haha! :slightly_smiling_face:
ik denk dat ik het maar gewoon zelf thuis donkerbruin verf en ik dan bij de kapper misschien “ombre hair” ga laten doen. Want ik denk niet dat ik m’n haar moet gaan bleken, heb al zulk droog haar… en oranje haar is ook niet echt wat ik wil haha

ik ben ook van (donker)rood naar donkerblond gegaan, precies die kleur! ik heb het bij de kapster laten doen, zei heeft het maar liefst 3 keer moeten ontkleuren voordat de kleur er uit was. Maar met goede maskers en conditioners kom je een heel eind :grinning: