Rood haar blonderen

Ik heb mijn haar een paar maanden geleden rood geverfd. (met spoeling)
Het wordt nu alleen een beetje oranje en wil graag iets anders.
Ik zou heel graag blond haar willen, maar ik ben erg bang dat mijn haar licht oranje wordt of dat het heel lelijk wordt.

Wat moet ik doen?

Ligt eraan welke blond je wilt…
Als ik jouw was zou ik het eerst bleken en daarna de blond die je wilt

Deze kleur blond wil ik denk ik, zou dat lukken? (:

http://weheartit.com/entry/7817001

Ik zie je plaatje niet.
Maar na het bleken kun je allerlei soorten blond gebruiken lijkt mij :slightly_smiling_face:

Nu wel.
Moet wel kunnen

ik zou het toch ff aan de kapper vragen. Een meisje uit mijn klas had ook haar haar blond geverfd (ze heeft zelf bruin) en geloof me, je wil er niet uitzien zoals zij eruit zag. Nouja het kan natuurlijk ook zijn dat zou iets helemaal fout heeft gedaan, maar aan een kapper vragen kan nooit kwaad…

Ik snap niet waarom je niet gewoon naar de kapper gaat voor advies? :’)

Ik had ook rood haar en wil ook weer naar blond.
Mijn kapper zei dat we het konden bleken en dan blond konden verven, maar het dan nog niet zeker was of het wel mooi werd of zo, allemaal heel vaag.
Maar we konden het ook eerst donkerder verven, met lichtere highlights, en het zo steeds lichter gaan verven.

nja dat laatste doen we dus… weet niet of dit helpt?
succes er mee iig (;

Ik had blond, en het het ook rood geverfd, maar ik wil ook weer terug haha!

Dit is inderdaad de best manier :slightly_smiling_face: Gewoon eerst wat donkerder, om van het oranje af te komen, en daarna langzaam steeds wat lichter maken met highlights, zo voorkom je de kans op oranje het beste.

Naar de kapper gaan…

Bruin en zwart zijn allebei opgebouwt uit rode pigmenten.
Als je die kleuren gaat blonderen wordt het inderdaad oranje en rossig.

Rood is een heel sterke pigmentsoort en dat blonderen zal nog langer oranje/rossig blijven.
Je moet dus meerdere keren ontkleuren om de pigment eruit de krijgen.
De beste oplossing is inderdaad highlights, maar als je perse blond wil is dat ook wel te doen alleen gaat de kwaliteit van je haar er wel (tijdelijk) op achteruit.

heel vaak blonderen :’) moet te doen zijn, als het nu al oranje is lijkt t me niet zo’n probleem om een tijdje met iets lichter oranje haar rond te lopen
en veel goochelen met paarse toners is ook altijd goed