rondreis

ik ben nu 15 jaar en als ik 18 ben wil ik graag ergens in de wereld een rondreis maken. Ik ben er nog niet uit waar ik het wil doen maar het moet ergens op een plaats zijn met veel zon en warmte (USA, Australie, malediven & sechellen & Bora bora,…) Nu heb ik nog ehnkele vragen:

• waar zouden jullie het doen?
  • hoe kan je het zo goedkoop mogelijk oplossen (overnachten, eten, etc.)
  • hebben jullie nog enkele tips (voor de mensen met ervaring…)
  • hoe lang zouden jullie het doen?

bedankt xx

ik denk VS, of zuid-amerika
    kamperen, hostels
    -
    hoelang heb je de tijd?
    Ga je na de middelbare school een jaartje tussenuit of wil je het gewoon in de zomervakantie doen?

Je hebt nog 3 jaar om dit uit te zoeken ! D:

• Australie
  • Kamperen is goedkoopst
    -
  • Half jaar - jaar
  • waar zouden jullie het doen? Allemaal lijkt me leuk, maar ik denk Australie
  • hoe kan je het zo goedkoop mogelijk oplossen (overnachten, eten, etc.) In Australie zijn veel backpackerhotels (?). Je kan ook een camper huren en zelf het land door rijden.
  • hoe lang zouden jullie het doen? Half jaar, maar als je maar 1 land wilt zou ik voor een jaar ofzo gaan

- waar zouden jullie het doen?
Zuid-Amerika. Maar dat is als jong meisje alleen niet aan te raden.
- hoe kan je het zo goedkoop mogelijk oplossen (overnachten, eten, etc.)
Couch Surfing. Dat is een website waar je je bij aan kunt melden, en daarmee gratis bij mensen thuis kunt verblijven. Volkomen veilig. Ik doe het zelf regelmatig. Dit is de website: http://www.couchsurfing.org/home
Hier heb ik nog een website waar specifiek uitgelegd wordt hoe het precies werkt: http://mijn-kijk-op.infon…oe-doe-je-dat-veilig.html
- hebben jullie nog enkele tips (voor de mensen met ervaring…)
Ga backpacken, neem dus niet te veel mee. Heb je uiteindelijk ook helemaal niet nodig. Pas goed op, meisjes alleen (ook op je 18e ben je nog steeds jong) zijn makkelijke doelwitten voor drugssmokkel, zakkenrollers enzovoort. Geloof me, voor je het weet zit je in de problemen. Zorg voor voldoende geld en probeer als je in een land bent, zoveel mogelijk binnen dat land met de trein te doen. Het is goedkoop en je ziet onderweg ook nog eens veel.
- hoe lang zouden jullie het doen?
Ligt er maar net aan waar je naar toe gaat en wat je precies wilt doen. Als je naar 1 land gaat zijn 1 of 2 maanden genoeg. Maar als je bijvoorbeeld door de VS of door Australië heen wilt reizen dan is minimaal een half jaar aan te raden.

Australië, best veilig enzo, echt een backpack-land.
    Couchsurfen idd (even google’en), daarnaast heb je youthhostels met grote dorms (slaapzalen, soms gemixt), wat je ook kunt doen is helpx.net, dan overnacht je ergens en krijg je er ook 3 maaltijden in ruil voor 4 uur werk (oppassen, verven, de gekste dingen xd).
    Neem niet te veel mee, plan niet teveel van te voren, geniet, als je gaat liften met een auto die je niet erg vertrouwd, sms het kenteken door naar een vriendin, laat mensen thuis weten waar je bent.
    Een jaar? :grinning: 8 maanden. Zoiets. Maar weetje, als het niet bevalt kun je altijd eerder terug toch :slightly_smiling_face:
    Australië
    hostels, in de auto slapen, eten koken bij de hostels, backpackerscafé’s, WWOOF (in ruil voor werk heb je onderdak en eten).
    het is handig als je eerst met een organisatie mee gaat. deze organisatie regelt de eerste paar dagen je bankrekening, onderdak etc. kijk voor meer info op http://www.australianbackpackers.nl/ anders zijn er altijd nog andere organisaties. verder moet je vooral genieten. en als je naar Aussieland wilt, moet je niet in Sydney beginnen want in Sydney raakt heel snel je geld op omdat het daar vrij duur is.
    ik ga voor 9 maanden.

bedankt voor de reacties allemaal! het heeft me erg geholpen xx