Rond hoofd/onderkin

Hoooi,

Oke ik zit dus een beetje met een probleem.
Ik heb een vrij rond hoofd en lijk dus sowieso jonger.
Dat vind ik niet erg, maar op foto’s/ in real life heb ik heel vaak een onderkin en ik irriteer me daar nogal aan.
Ik heb best een fit lichaam (alleen mijn heupen zijn wat meer gevuld) en ben dus niet echt dik. Maar door die onderkin, voel ik me nogal lelijk/dik/niet zo lekker in m’n vel…
Heeft iemand misschien tips om daar vanaf te komen of het minder op te laten vallen?

Alvast bedankt!

Hoofd rechthouden en tong tegen je gehemelte
(ik heb precies hetzelfde haha)

Nou het probleem heb ik dus vooral als ik word gefotografeerd tijdens optredens. Ik ben singer-songwriter en zit ook in een bandje. Er werden laats super mooie foto’s gemaakt, maar ik irriteer me dan rot aan die onderkin hahaha.
Aangezien ik dan zing, kan ik moeilijk mijn tong tegen m’n gehemelte doen…
Maar ik zou het onthouden voor normale foto’s!

per dag een flink aantal keer je hoofd van links naar rechts bewegen. ergens gelezen, schijnt te werken :wink:

ga met bronzer shapen!

@katie
Zou je misschien kunnen uitleggen hoe dat mijn onderkin laat ‘‘verdwijnen’’?

Gezichtsoefeningen, kijk op internet/youtube.

Je kan even tutorials opzoeken op youtube van mensen met jouw gezichtsvorm, daar vind je manieren om te shapen.

Bv iets bronzer onder je kin en onder je jukbeenderen kan je gezicht al smaller maken en onderkin optisch verkleinen!

Succes :grinning:

ik heb dat ook, en inderdaad wat hierboven werd gezegd over het shapen. Verder hoort dat gewoon bij een rond hoofd, kan je niks aan doen! Ik heb het inmiddels geaccepteerd haha :stuck_out_tongue:

Ik zal het proberen!
Het probleem is wel dat ik liever niet teveel make-up draag omdat mijn gezicht na een tijdje dan gaat irriteren, maar wie niet waagt…

Zouden gezichtsoefeningen echt helpen? Ik heb een paar maanden yoga gedaan (ook nek spieren getraint) maar zag toen weinig verschil, wat voor soort oefeningen moet het dan zijn?

Ja je hebt zo’n speciaal sponsje die je vanaf je kin naar je oor moet trekken en dan omlaag naar je hals. Daar krijg je een slanker gezicht van. Bubzbeauty heeft er een filmpje van.

@Nina,

Ik heb een keer gelezen hoe je je onderkin kunt trainen! Ik zelf heb er niet mee geoefend, misschien dat je wat aan hebt:

http://www.leerwiki.nl/Onderkin_wegkrijgen_met_oefeningen_en_make-up

Je kunt het ook gewoon opzoeken, misschien dat je handigere tips krijgt.

Succes [:

als ik mijn tong tegen mijn gehemelte druk wordt mijn kinhalsdeel juist boller (?)