Romantisch dinertje koken met vriend

Hello meiden,

Ik wilde zaterdagavond lekker met mijn vriend gaan kokkerellen en er dan iets romantisch van maken :slightly_smiling_face:
wijntje en kaarsje erbij, maar nu mag ik verzinnen wat we gaan eten en dat vind ik echt vrij lastig.
Hij is namelijk op dieet, dus iets van aardappels mag hij liever niet en ik ben gek op aardappels.
Ook weet ik vrijwel niks van vlees omdat we hier thuis altijd vegetarisch eten:/ (ikzelf niet, dus vlees is meer dan welkom omdat in nu de kans heb(A) )
Heeft iemand ideetjes voor een lekker dinertje?

Zelf dacht ik al aan iets met olijfjes en geroosterde broodjes vooraf, maar als je toevallig iets lekkers weet: graag!

Vooraf bruschetta: dat is geroosterd Italiaans stokbrood met daarop een mengsel van: tomaten/knoflook/rode ui/pesto/olijfolie
superlekker en gezond. :slightly_smiling_face:

Als hoofdgerecht maak je tagliatelli of spaghetti (wat je lekker vind) met gewokte garnalen en romige saus. Of me zalm en romige saus. Daarbij serveer je een frisse rucolla salade met paprika en komkommer :slightly_smiling_face:

Dit zou ik doen

Oeeeh bruschetta is inderdaad een super idee! Dat zag ik idd laatst nog in de Aller Hande staan en dacht, die moet ik onthouden:p
Tagliatelle is erg lekker ja, alleen is dat romig en dat moeten we zegmaar een beetje vermijden. En zelf ben ik niet zo’n fan van tomatensaus.
Een salade erbij is sowieso wel een goed idee.
Dankje wel!

Ik heb een tijd geleden ook een romantisch (Spaans) etentje voor mijn vriend gemaakt. Als voorgerecht hadden we Gazpacho, dat is een heel gezonde koude soep zitten heel veel groentes in. Daarbij had ik inderdaad ook bruschetta gemaakt.
En als hoofdgerecht had ik Catalaanse Kip gemaakt, ook echt heerlijk en vult ook heel goed. Zit wel bakbacon in volgens mijn recept maar dat kun je ook gewoon weglaten, verder zit er tomaat in, ui en kip en nog wat dingen om het lekkerder te maken zoals knoflook. Als je het recept wilt moet je het maar zeggen. Daarbij had ik gewoon een salade gemaakt.

Mijn vriend vond het echt heerlijk en zeurt nog elke bijna elke week of ik het nog eens wil maken.

Upje voor dit topic :3

Ik ga zaterdag koken voor mijn vriend, hij is voornamelijk een vlees liefhebber~
Weet iemands iets lekkers om te koken?

Edit: nevermind, ik heb al iets gevonden! Ik doe een gegrild stukje stokbrood met olijfolie, zout, tomaat, mozzarella en basilicum als voorafje en een biefstukje als hoofdgerecht :3 nu nog een toetje

Spaghetti zoals in Lady en de Vagebond?

Biefstuk in reepjes gesneden met rucola en pijnboompitten. Heel lekker en gezond :slightly_smiling_face:

Voor: Salade caprese (mozarella, tomaat en balsamico azijn)
Hoofd: Groene salade met cherry tomaatjes, mini asperge, pijnboompitjes en
gekruide garnaaltjes gebakken in chilisaus
Na: Magere kwark, laagje mangocoelie en kruimels bastogne op elkaar.

Geloof me, qua vet en koolhydraten valt het reuze mee.