Romantiek?

Vroeger dacht ik altijd dat het heel romantisch was om een vriendje te hebben, veel knuffelen en echt van elkaar houden. De afgelopen maanden is dit beeld totaal veranderd bij mij…
Ik had een vriendje. Hij was superlief voor me, maar volgensmij hield hij niet echt van me. Praatte de hele tijd over zijn exen, vertelde dat er zoveel meisjes waren die hem leuk vonden (maar ik was de leukste) en op het laatste wou hij geloof ik dat ik het uitmaakte. Teminste, hij twijfelde tussen mij en een andere meid. Maar hij kreeg wel echt een kutgevoel van die meid. Toen dacht hij ‘dat hij maar lekker bij mij bleef’. Toen heb ik het uitgemaakt en contact verbroken.
Nu appt hij me steeds en zegt hij hoeveel hij mij mist. Dat het hem echt spijt en dat hij voor altijd bij me zal blijven…
Op het schoolgala heb ik ook het één en ander gezien. Ondanks dat de meeste mensen onder de 18 zijn, zat gewoon 90% zich vol te zuipen. Mensen gaan ineens random met elkaar zoenen. Mensen die een vriend of vriendin hebben, zoenen ook gewoon met andere mensen. Terwijl hun vriend/vriendin ook op dat feest is…
En dan heb ik 2 vriendinnen die helemaal geen ervaring hebben met jongens. Hun waren zó verschrikkelijk kinderachtig en meisjesachtig bezig op het gala… Een vriendin had express geen jas meegenomen in de hoop dat er een jongen zou zijn die zijn jas aan haar geeft. Dan gaat ze express heel erg laten blijken dat ze het koud heeft enzo. Echt verschrikkelijk irritant. De meeste jongens zoeken gewoon een meisje waar ze mee naar bed kunnen. Als een vriend van hun naar buiten gaat met een meisje roepen ze keihard: "DAAR MOET EEN PIEMEL IN, DAAR MOET EEN PIEMEL IN!’. En nogsteeds hebben ze niet door, dat er echt geen jongen zal zijn die hun ten dans vraagt. Dat iedereen loopt te hakken en jongens alleen met meisjes gaan dansen om er vervolgens mee te zoenen.

Ik heb dus totaal geen vertrouwen meer in jongens, maar misschien heb ik gewoon maar één soort jongen gezien. Dus hopelijk kunnen jullie zeggen hoe jullie erover denken…

Als je onder de 18 bent bij jongens ben je ook absoluut niet volwassen.
Je moet echt niet verwachten dat jongens zich als heren gaan gedragen en hun jassen gaan aanbieden.

Niet alle jongens zijn zo maar ik zou dat droombeeld gewoon even laten varen en realiseren wat voor vlees je in de kuip hebt.

Als zo’n jongens gaan roepen dat er een piemel in moet, moet je echt niet verwachten dat bij klokslag 12 ze zich gedragen als prinsen.

Ik herken wel dat er bij mij op school van mijn leeftijd ook nog zo ontzettend kinderachtig zijn, vind ik dan. Ik ben zelf 16 en ik zit in de vijfde, en sommige jongens zijn dan zo kinderachtig bezig met spullen van elkaar afpakken en zo.

Aan de andere kant, niet alle jongens zijn zo. En over jouw ex, ik vind het erg dat hij zo tegen je heeft gedaan, maar er zijn echt veel jongens die wel gewoon alleen om jou geven en die niet twijfelen tussen jou en een andere meid. Mijn vriendje geeft echt veel om mij en niet om andere meiden, dus daaraan kan ik zien dat er wel verschillende soorten jongens zijn.

Jij komt jouw ware nog wel tegen! xx

Hoe oud ben je? Want zoals je het verteld, klinken die jongens heel(!) erg kinderachtig. En dat vriendje die je eerst had/hebt(?) klinkt niet als een heel leuk vriendje. Als je met iemand bent, dan praat je niet over je ex(en), dat is verleden tijd. Er komt vast wel een keer een leuk iemand op je pad die wel normaal, leuk en lief kan doen!

Ik denk dat het wel belangrijk is om relaties en liefde niet te romantiseren. Niets gaat vanzelf, ook liefde niet. Natuurlijk is het normaal dat, als je een relatie hebt, er wederzijdse liefde is en dat er voldoende romantische knuffel- en zoen-momenten en dergelijke zijn. Maar het is ook normaal dat er dingen zijn waar je je aan ergert en dat er ruzie is. Daarvoor is het belangrijk dat je irritaties wel uitspreekt. Vind je het vervelend dat je vriend zegt dat andere meisjes hem ook leuk vinden? Spreek hem daar dan op aan. Hij kan niet veranderen als hij niet weet dat hij iets fout doet, misschien heeft hij niet eens door dat hij het doet. Een relatie is niet alleen rozengeur en maneschijn, maar op momenten ook hard werken. En als het dan nog niet werkt is dat ook goed. Geen hand vol jongens maar een land vol jongens, en al die jongens zijn anders.

Verder komt je ex over als iemand die nog niet helemaal toe was aan een volwassen relatie, wat op zich niet raar is als je nog onder de 18 bent, maar wat niet werkt als jij dat wel wil. Daarom is het ook zo fijn dat je gewoon een punt achter relaties kunt zetten als het niet werkt. Verder hij komt onzeker op me over, wat zou verklaren waarom hij de waardering van andere meisjes belangrijk vond. Zoals je het nu vertelt, klinkt het namelijk alsof hij die bevestiging nodig had voor zijn zelfbeeld. In een goede relatie, waar beide partijen aan willen werken, kun je dat soort dingen bespreekbaar maken. (Nu zou ik deze jongen niet terugnemen, maar voor de toekomst).

Wat het gala dat je beschrijft betreft, in mijn optiek heeft dat niet veel met romantiek of volwassenheid te maken. Mijn vriend me ook wel eens kotsend over de wc zien hangen en heb ik hem ook vaak genoeg dronken gezien. Niet onze charmantste momenten, maar dat hoeft (en kan) ook niet altijd. Mijn ouders worden nog wel eens dronken, zij zijn de 60 gepasseerd en verder echt wel verstandige, levenswijze en goed functioneren volwassenen. Over het algemeen hebben we dan wel plezier met elkaar en dat is waar het om gaat.
Ik denk dat je klasgenoten gewoon een leuk feestje wilden en daar los op gingen. Misschien niet het meest verstandigste wat ze doen, maar ik vind ook niet per se dat er iets mis mee is. Blijkbaar hebben ze een ander beeld van feest vieren dan jij. Dat is niet erg en dat zegt niets over hoe ze normaal zijn, of in een relatie zijn.
Ik vind ook niet dat het kinderachtig of raar is als je iemand gewoon voor één avond wil, of het nou zoenen of seks is, mits het voor de andere partij duidelijk is dat het eenmalig is. Wederom zegt het niets over hoe die persoon is als je er wel serieus mee gaat daten of als je er een relatie mee hebt.
Niet dat ik vind dat jij random jongens moet gaan zoenen of ook moet drinken, je moet gewoon lekker bij jezelf blijven en als jij niet/weinig drinkt, is dat heel verstandig van je. Maar ik zou anderen ook niet beoordelen als zij dit soort dingen wel willen of anders doen.
Ander gedrag dat je beschrijft vind ik overigens wel kinderachtig. Ik denk dat nog een beetje aan de leeftijd en aan de onzekerheid die daaraan gekoppeld zit ligt. Jullie zijn immers ook nog niet helemaal volwassen. Dat wordt vanzelf beter.

Probeer de ervaringen die je hebt met jongens (en zoals ik het lees heb je er niet zo heel veel ervaring mee) niet je vertrouwen in andere jongens te laten beschadigen.