Rolletjes en Kniepertjes

Nou, ik denk dat veel mensen vooral uit het Noorden wel kennen!
Maar ik wil dus naast kniepertjes ook rolletjes maken, maar daar heb je dus een stokje voor nodig om ze op te rollen… Maar waar kan ik die vinden? Ik hoorde namelijk dat je die speciaal daarvoor kunt kopen, ik heb de hobbywinkeltjes en bakwinkels in de stad al bij langs geweest, maar kan ze nergens vinden!
Iemand die me kan helpen?
:bowing_man:

Misschien kun je even uitleggen wat het precies is?

http://img713.imageshack.us/img713/742/105d66ca61585d63e852a19.jpg

Oh dat is zooooo lekker als je die zelf maakt! Ik heb geen idee waar je die houten stokjes kan vinden. Misschien kan je hem overkopen via marktplaats?

Nee, ik zie op zoveel filmpjes op youtube een stokje, maar dit is de eerste keer dat ik dit maak… dus

Mijn vader en zusje doen dit altijd gewoon met hun handen hoor, gaat prima. Je moet het inderdaad snel doen, maar in principe is zo’n stokje niet nodig, tenzij je zo iemand bent dat je iets al snel te heet vindt.

Kan ook met de achterkant van een pollepel. Dat je ze daar gewoon omheen rolt :slightly_smiling_face:

Ik rol ze ook gewoon met de handen :upside_down_face:

whaa nu heb ik zoveel zin om die te gaan maken XD maar je kan ook gevoon een lepel of wat dan ook voor gebruiken.

Wow, die eet ik nu :"D

Ik gebruikte ervoor gewoon de steel van een pollepel!

Ooohhh die maakte ik altijd met m’n opa! Jammieeeeee

Is dat iets noordelijks dan? Dacht dat iedereen ze wel gewoon kende haha.
Maar ze zijn inderdaad lekker, alleen kopen wij ze gewoon altijd :stuck_out_tongue:

Pak gewoon een dikke breipen of een dik potlood, lijkt me dat dat ook wel werkt.

Gewoon met je handen doen joh.

Zo lekker trouwens. Maar ik wist niet dat het echt iets Noordelijks was ofzo? (ja ik kom wel uit het noorden xd)