Rol voor marokkaanse

Ik heb me opgegeven voor een Carry slee auditie want ik wou altijd al actrice worden, en de vorige keer toen was ik net een 1 dag te laat met inschrijven dus nu ben ik superblij.
Maaaaaaaaar in de film zijn eigenlijk alleen maar nederlandse rollen, en ik ben marokkaans en ik ben echt bang dat ik daardoor niet wordt gekozen.
Ik heb geen marokkaans accent aangezien ik tussen de nederlanders ben opgegroeid maarja ik ben wel wat donkerder dan de gemiddelde nederlander, denk je dat dat echt een probleem gaat zijn?

Als een gezond persoon moet gaan kiezen is het geen probleem.

Ligt eraan wat de rollen zijn, hè. Vaak staan er beschrijvingen bij, ‘Licht haar, lichte huid’ of juist ‘Donkere huid, zwart haar’ of weetikveelwat.

Als je auditie doet voor een Nederlands uiterlijk-type, denk ik niet dat je wordt gekozen nee.

Natuurlijk niet :wink: tenzij het zo van die racisten zijn :astonished:
maarja als ze je niet willen wil je er toch niet mee werken :stuck_out_tongue:
succes!

Stond er dan nog bij wat voor een type ze zochten?

is ook wel waar…

Maakt het nou uit, misschien wordt je juist gekozen door het feit dat je jezelf als Nederlandse ziet en daarom auditie komt doen.
Wie niet waagt, die niet wint.

^Nou volgens mij zijn ze dan echt niet per se opzoek naar een meisje met blond haar etc.

Veel succes in ieder geval!

Als je voor een bepaalde rol gaat moet je misschien wel aan die eisen voldoen, maar als je gewoon auditie doet dan kijken zij wel of je geschikt bent voor een rol in de film.

Ik denk niet dat het zoveel uit maakt!

Dat hoeft niet racistisch te zijn, ze zoeken gewoon een bepaald type.
Als ze een duidelijk Nederlands iemand zoeken (bijv. blond haar, blauwe ogen).
Dan pas jij misschien niet in hun plaatje.

^ Dat. Maar ik hoop wel dat je gekozen wordt (:

Ik hoop het ook voor je! :slightly_smiling_face:

Dat kan ja. Uiterlijk is ook belangrijk.
Ik heb al een aantal keer auditie gedaan voor shootingstar. Ze doen in eerste instantie niet aan typecasting maar ze kijken wel naar hoe je eruit ziet. Vanuit daar wordt je wel geselecteerd om te komen… of misschien niet. Daarna kijken ze naar je talenten. Kan je wel of niet acteren, wat zijn verder je talenten en dan gaan ze kijken bij welke rol iemand past. (Marrokanen hebben niet allemaal een accent, en zou jij er eentje kunnen faken’; prima) Maar… er staat nergens bij wat voor soort mensen ze zoeken voor de film en welke rollen er ingevuld moeten worden. Want misschien is die ene rol waar jij jezelf wel goed bij ziet al aan iemand gegeven, dat zie je namelijk al vaak… (dat maar één rol wordt weggegeven bij zo’n open casting.)

Er is een verbod op discriminatie, maar bij actrices/modellen etc. wordt dit terzijde geschoven, gewoonweg omdat dat bij het vak hoort. Dus ja, je uiterlijk is wel bepalend. Het draait er om wat voor type ze willen neerzetten.

Als ze je niet kiezen om je uiterlijk is dat niet perse racistisch, vaak zoeken ze een bepaald uiterlijk en als je niet voldoet aan dat uiterlijk, tja, dan gaan ze je niet kiezen nee. Hetzelfde geld voor een typisch blond Nederlands meisje die auditie doet voor de rol van een Marokkaans meisje. Die gaan ze dan ook niet kiezen. Maar gewoon auditie gaan doen en dan merk je vanzelf wel waar ze naar op zoek zijn :slightly_smiling_face:

Een Nederlander kan toch ook iemand met een donkere huidskleur zijn (: ? Elke rol heeft een uiterlijk dat erbij past en als jij daar niet aan voldoet , is dat gewoon pech hebben.