Rokende buren

Hoi iedereen,
Mijn buren roken, niet zo erg zou je denken. Maar het zijn geen normale sigaretten, ik heb geen idee wat het wel is. Maar het stinkt echt heel erg!! En mijn buren hebben een soort dakje boven hun voordeur hangen en daar gaan ze dan altijd onder staan. En dat is dan schuin onder mijn naam. De buren zijn mensen uit Turkije. Moet ik er een keer iets van zeggen? Iemand tips?

nee hun keus toch doe je raam dicht xd (oke ik wil niet gemeen fso overkomen maar je kunt ze niet stoppen)

Maar ze kunnen het ook binnen doen ofzo. Of ligt dat aan mij?

Ja dat ligt aan jou denk ik, veel mensen gaan buiten staan zodat ze binnen minder stank hebben.
En wat heeft het feit dat ze turks zijn ermee te maken?

Ze roken in de buitenlucht, dan kan hen moeilijk verboden worden…

Ik heb geen idee. Maarja, ik heb een antwoord. Er kan een slotje op

ja dat kan, maar ze doen het meeste in de avond als ik naar bed ga. En als ik in de nacht met mijn raam dicht slaap, dan krijg ik kriebelhoest

Je kunt vragen of ze het op een andere plek willen doen? Als je uitlegt dat jullie er last van hebben, begrijpen ze dat misschien wel. Willen ze dat niet, dan heb je het in ieder geval geprobeerd!

Ook las ik net een reactie dat je ze hen niet kan verbieden te stoppen met roken in de buitenlucht. Dat klopt niet helemaal. Als iemand voor ernstige overlast zorgt, dan kan daar wel degelijk wat aan gedaan worden. Dan moet je alleen wat verder gaan ik neem aan dat de TS dat liever niet wil :wink:

Ik snap op zich wel dat het vervelend is. Mijn buurjongen rookt ook constant met groepen vrienden op zijn balkon. Die rookt trekt ook mijn woonkamer in en aangezien mijn rooster niet dicht kan kan ik het niet tegengaan en zit ik dus bijna elke avond in die vieze rooklucht.
Maar je kan ze niet verbieden om buiten in hun eigen tuin te roken. Zoals sommige hier al zeggen veel mensen roken juist buiten zodat het in hun huis niet al te erg gaat stinken, en dat kan ik ook heel goed begrijpen.

Ik vermoedt dat het zg ‘‘Kretek’’ sigaretten zijn, hebben een soort kruidnagel als bestanddeel en een hoger nicotinegehalte. Deze stinken ook nog eens erg ranzig en goor. Ze zijn zo slecht voor de gezondheid dat ze in veel landen waaronder Canada en de VS niet verkocht en/of ingevoerd mogen worden.

Nou ben je als niet roker mooi klaar mee! :flushed:

Maakt dat wat uit?

OT: ik zou je raam dicht doen of vragen of ze misschien een beetje meer naar rechts/links kunnen gaan staan :slightly_smiling_face:

Wat een raar bericht.
Vraag of ze in de avond ergens anders willen roken ivm je kriebelhoest

Goed, slotje dus.