Roken

Hoi allemaal,
Ik schrijf dit bericht namens mijn vriendin.
Mijn vriendin rookt nu al een tijdje, overal en nergens.
Maakt niet uit waar en wanneer ze heeft altijd een sigaret in haar mond.
Een week geleden kreeg ze een vriendje.
Na het zoenen merkte hij dat ze rookte hij vond dat maar niks.
En van hem moet ze per sé stoppen!
Wat moet ze doen, roken vriendinnen uitgaan en haar vriend zijn haar leven.
Help!!!

Stoppen, duh… Roken is het idiootste wat je kan doen, en als iemand je motiveert om te stoppen, doe dat dan, jezus. Vergooi je eigen lichaam niet…

ja dat probeert ze en ik zeg het ook steeds maar ze luistert niet.

Je vroeg: wat moet ze doen? maar eigenlijk had je dat antwoord dus al :’)
Maar het is haar leven, je hebt haar proberen om te praten, maar dat is blijkbaar niet gelukt. Ik snap dat je dat niet fijn vindt, maar dat is dan pech voor haar.

Laat haar eens zo’n filmpje zien waarin je ziet wat voor een zooi je in je longen krijgt… En waarom rookt ze? Lijkt mij dat ze 't gewoon “cool” vindt, dus kom met argumenten die bewijzen dat roken eigenlijk gewoon lame is…

Het is toch logisch dat ze ‘moet’ stoppen. En als roken ‘haar leven is’, dan heeft ze een serieus probleem trouwens.
Dat haar vriendje haar dan maar de keuze stelt, misschien dat ze dan inziet dat ze best kan stoppen.

Haar vriendje is haar leven? Maar ze hebben pas een week.
Hoe oud is ze? 12?

Ja, ook al. :’)

tegenwoordig rookt iedere jongere *_* , kinderen vinden het normaal, ga maar eens goed met haar praten mischien krijgt ze wel een ander beeld van roken en gaat ze stoppen :slightly_smiling_face:

hehe great minds think alike.

Jij hebt echt wel veel drama’s met vriendjes en vriendinnen zeg =.=

Zo hé wat een leven.
Maar, hij mag niet van haar eisen dat ze stopt. Ik ben niet voor roken, mijn vriend rookt, maar ik vind dat ik me er niet mee mag bemoeien.

Ik rook ook. Maar als op je 12de roken je leven is is dat best triest.

^maar stel nou dat die vriend het niet prettig vindt?

Nou, wat vind ze belangrijker, roken of dr vriendje.
Maar waarom schrijf jij dan dit bericht, ben je het zelf?

Nou roken is natuurlijk niet goed :stuck_out_tongue: dat zeker niet… Nou ben ik zelf 4 jaar geleden ook zo dom geweest om te beginnen en heb het geluk dat mijn vriendje(die niet rookt) er geen probleem mee heeft. Ze kan beter stoppen maar als ze dit echt niet wil/kan zou ze eens met haar vriend moeten praten. Gewoon vragen aan hem of hij het erg vind als ze het niet doet wanneer hij er is ofzo…

succes!

Duh, stoppen.

Hahahahahah dan stop je toch? :’)
Roken of je vriendje, ik zou het wel weten.

ik vind dat hij niet mag beslissen over haar roken, dat is haar keus
dat het een slechte keus is klopt idd ja, maar ik denk dat ze over een paar jaar, als ze uit de puberteit is, sowieso stopt omdat ze het niet meer “stoer” vind