Roken

Oke ik wil dus aan sigaretten komen maar ik ben onder de 16.
Ja misschien vinden sommige van jullie dit misschien slecht van mij maar dit is mijn eigen beslissing. Dus hoe kom ik er aan?O ja onder zoekfunctie vond ik niks over dit onderwerp;)

X

Vraag het aan iemand die 16 jaar is.

Oeh, stoer van je!

niet dus

Haha ahhwww ze kan niet aan peukjes komen en ze wil zo graaaag.:'3
Heb je vrienden? :v

Zus/broer/neef/nicht/vrienden?

Oja en soms krijg je ze wel mee. Iig bij een winkeltje in mijn dorp (die geven ze zelfs mee aan kindertjes van 11). Maar hoe oud ben je? Want als je 14/15 bent kun je het proberen omdat je misschien ouder lijkt?

Gewoon gaan kopen in de winkel haha. Vaak vragen ze niet eens naar de identiteitskaart als je er beetje fatsoenlijk uit ziet.

wacht maar gewoon tot je 16 bent.
ik vindt je erg dom als je begint met roken!
wil je echt zo graag stoer doen, een slechte conditie, een slechte doorbloeding, gele tanden, en een slechte huid krijgen ?

wow stoer! hoor je er nu bij?

Toen ik in de ‘rook-fase’ zat kon ik ze gewoon kopen, ze vroegen niet voor id

Omg dit doe ik dus echt niet om stoer te doen 1 persoon weet dat ik rook verder niemand. Ik rook meestal alleen om rustig te worden rokers kennen dat gevoel wel;)
Maar het probleem is ik heb wel vrienden die roken alleen je kan moeilijk vragen of ze een heel pakje zomaar aan je geven ook hun zijn onder de 16 maar hun ouders roken dus voor hun is het makkelijker;)

ach ja, vooruit omdat ik het zelf ook deed.
gewoon bij van die turksepizza dingen hebben ze wel zo’n sigaretten automaat en daar krijg je het altijd wel mee,
bij de febo of gewoon een snackbar.

Ik gok dat ze 13 is.

of gewoon aan iemand op straat vragen.

Hoe weet je dat ik nog nooit gerookt heb? Ik wel vaker een sigaret geprobeerd, dus ken het gevoel wel. Maarja, volgens mij is er een reden waarom ze geen sigaretten aan kinderen verkopen.

Hoe oud ben je?

haha toen ik dit topic zag wist ik al dat er zulke reacties gingen komen ;P.
maarya, vraag gewoon aan ouder iemandd. Of rook gewoon niet en wacht tot je 16 ben =.=’

inderdaad.

kansloos

ik zeg ook niet dat jij nog nooit gerookt hebt maar voor de mensen die het nog nooit gedaan hebben snapje;)
En over dat er een reden is om dat ze geen sigaretten aan kinderen verkopen
Ik vind dat iedereen het zelf moet weten als ik weet echt wel wat de gevolgen zijn. En nog zoiets roken om stoer te doen ja joh op mijn school is dat dus echt niet zo. Dus waarom zou ik stoer doen. O wat stoer 1 persoon weet dat ik rook :wink: