Roken...

ja 10 jaar! Dat is echt bizar…

ja 3 meiden uit mijn klas doen dah die zijn 12 en 13 ik heb et een keer geprobeert (kijken wat er nou zo leuk aan was) maar ik vin der nix aan. Maar een meisje daarvan krijgt sigaretten van haar vader! egt weard

Het typische is dat als je aan iemand vraagt waarom die is begonnen die geen ander antwoord geven dan om stoer te doen. Omdat ze het lekker vinden? Dus niet he! Want als het de 1ste keer vies is waarom zou je dan doorgaan? Om ‘stoer’ te doen!

Ik vind het goed als ze voort in alle kantine’s en op steeds meer werkplekken etc roken gaan verbieden!
Wat vinden jullie van die regel?

Ik ben 18 heb nooit gerookt :slightly_smiling_face:
Min gezondheid is mij dierbaarder dan nutteloze troep :wink:

ik rook niet en ook nooit gedaan & al helemaaaal niet van plan het te gaan doen… als je er niet aan begint raak je er ook niet verslaafd aan dus is het ook niet moeilijk om te stoppen :stuck_out_tongue: of niet :stuck_out_tongue: ik vind wel dat ze al vroeg beginnen met roken… wat ik best wel dom vind maarja… het is je eigen keus… maar ik vind niet dat je moet gaan roken omdat andere dat stoer vinden ofzo en dat je dat dan doet om erbij te horen… dat is helemaal dom :slightly_smiling_face:

Ik rook niet, kan er niet eens tegen… ben er alleen maar blij mee haha. Het is zo’n zonde.

Kijk ik deed het niet om stoer te doen ik vond het lekker omdat mn ouders ook rookte en ik vondt het beetje lekker ruiken en wilde hetzelf proberen,

Ik rook niet, heb wel eens geprobeerd enzo maar gewoon om te kijken hoe het was, van te voren wist ik al dat ik niet ‘echt’ wilde roken. Toen was ik 14 of 15. Ik vind het er niet uit zien als mensen roken, en bij ‘kinderen’ ziet het er al helemaal niet uit. Ook vind ik dat het pure geldverspilling is. Ik vind het vooral vrij dom dat mensen ermee beginnen omdat het als stoer gezien wordt en er daarna vaak niet meer af komen. Ik vind het ook vrij nutteloos om te roken, want er zit niet echt een leuk effect aan, blowen vind ik dan leuker.

Heb het welleens gedaan maar kwam er al snel achter dat het niet voor mij was, en iedereen die wil roken moeten dat zelf weten.

Ik rook niet en zal het ook nooit gaan doen. Ik heb er al een hekel aan dat mijn kleren na een avond stappen naar rook stinken, laat staan dat ik zelf zou roken:p

Ik vind het echt ziek dat er kinderen van 12 's morgens vroeg op school al staan te roken. Dat je daar zin in hebt om 8 uur 's ochtends… Bah

\

Ik rook niet… eerder wel op feesten enzo, maar dat doe ik nu ook bijna niet meer :slightly_smiling_face:

ik rook niet want ik vind het echt heel erg stinken en als je bijvoorbeeld bij mensen gaat staan die roken dan ruiken je kleren en haren ensow naar rook. en als je ook nog eens thuis rookt dan stinkt dat echt erg als je bij iemand binnen loopt.

nee ik rook gelukkig niet, vind het vies, ik ben overgens wel een mee-roker… mijn ‘schoonouders’ roken, en vrienden van me roken… klote, maar ja, dat laat ik de vriendschap niet in de weg staan

Nee, ik rook niet en ga het ook nooit doen. Jaa, echt abnormaal dat ze dat zo normaal vinden!!
XX.

Ik rook niet en ik vind als je al begint met je 12e ofzo echt niet normaal. Je kan zelf dan niet eens keuzens maken, je gaat gewoon mee met de groep.

Ik rook niet en ben ook niet van plan ooit te gaan roken. Ik heb er geen behoefte aan, je gaat er van stinken (sorry dat vind ik), het is duur en slecht voor je gezondheid.
Dat mensen roken (maakt niet uit welke leeftijd), tja dat moeten ze zelf weten, maar ik vind het zeer onverstandig.

Jammer dat mensen eraan beginnen, het kan erg moeilijk zijn om er weer vanaf te komen…
Gelukkig rook ik niet! :grinning:

Nou dat valt wel mee eigenlijk ik heb gewoon tegen mezelf gezegd je gaat nu stoppen en dat heb ik toen ook gedaan, soms snak je er weleens naar een dan pak ik gewoon snoep ofzo whahha :stuck_out_tongue:

soms zie ik op school van die meisjes & ventjes van 12 roken. dat vind ik echt te erg. het ziet er niet uit. en zo slecht.

zelf sport ik heeeel veel (op dit moment niet meer, ernstige knieblessure.)
dus daarom rook ik niet. af en toe in het weekend kan geen kwaad.