roken

Ik ben veertien jaar en ik rook nu een half jaar. Ik ben bang dat mijn ouders er achter komen dus weten jullie hoe ik het kan verbergen. Het is namelijk niet zo makelijk om het aan ze te vertellen, dus kom niet allemaal met dat ik moet stoppen maar zeg gewoon hoe ik het moet verbergen. :bored:

Serieus, gebruik punten, komma’s, hoofdletters.

Dit + niemand zal je advies geven over hoe je iets kan verbergen dat slecht voor je is. Dus ik ga het gewoon zeggen, ook al wil je het niet; zeg het tegen je ouders of zoek manieren om te stoppen met roken.

Eigenlijk wou ik stoppen zeggen, maar eh dan zou ik gewoon veel deo spuiten, het op een plek doen waar bijna niemand je kan vinden (als die er is dan), het raam opendoen, etc.

Toch zeg ik het: stoppen. Nu kan het nog, voordat je later zit te zeuren over dat het zo slecht is voor je is en je niet meer kan stoppen.

Misschien helpen pepermuntjes ofzo? Ik rook niet dus ik weet het niet. Punt is: je ruikt het eigenlijk altijd. Alhoewel ik het beter ruik als iemand Camel gerookt heeft dan Marlboro, maar dat is een apart iets.

Wel mooi dat de eerste comment gaat over punten komma’s en hoofdletters

oké, ten eerste waarom ben je der mee begonnen.
je kunt wel zeggen van, zeg gewoon wat ik moet doen enzo, maar je werkt jezelf alleen maar de problemen in! weten je vrienden het? meisje je hebt geen idee hoeveel schade je aan je longen en je toekomst toebrengt.

als je laten een super leuke man hebt waarmee je je leven voor altijd wilt delen, paar mooie kids waar je super veel van houdt, en dat jij dan afscheidt van hen en het leven moet nemen. dat wil je toch niet?

ik zou het je ouders vertellen, of iniedergeval kindertelefoon of vriendinnen en stoppen!

ik ga je verder dan ook geen tips geven om het te verbergen…

Tja, je kunt het niet verbergen. Ze gaan het toch wel ruiken, hoeveel je ook met deo spuit. Naast je kleding gaat ook je haar er naar stinken.

Dit klopt eigenlijk ook wel. TS, ik zou eigenlijk toch maar stoppen, ook al is dit makkelijker gezegd dan gedaan.

stoppen met roken, al zeg ik dat, iemand die vanaf haar 14de rookt. Ben recent gestopt en het scheelt zo veel in geld en alles. Wil nooit meer terug naar die vieze gewoonte.
Mijn ouders hebben het 4 jaar lang nooit geweten, en weten het nog steeds niet. Ik ben heel goed in dingen verborgen en geheim houden, maar voor je eigen bestwil ga ik je geen tips geven.

Hier zijn al genoeg topics over, en rook gewoon niet? Heb je ook geen last van dat gedoe als verbergen (en alle andere ongezonde effecten van roken)