Rok inkorten?

hee meiden,
een paar weken geleden heb ik bij H&M een witte rok gekocht, van (een soort) spijkerstof. hij komt tot net op de knieën, en ik vind dit iets te lang. helaas ben ik zelf niet zo creatief, en mams ook niet, dus vroeg ik me af of 1 van jullie misschien weet hoe je dit het beste aan kunt pakken? :]

liefs!

http://www.pfaff.com/nl/5087_7178.html
is voor spijkerbroek. maar voor rok kan dit net zo goed ook. net doen alsof het 1 grote pijp is

ik zal wel dom zijn, haha, maar van die site wordt ik niet veel wijzer.
maar toch bedankt!

nog meer? :slightly_smiling_face:

Gewoon een zoom in leggen?
Of een stukje afknippen en dan netjes afwerken?

Als ze niet zo creatief is snapt ze denk ik niet hoe ze een zoom in moet leggen… Haha, sorry, ik doe dit zelf verder ook nooit, dus ik kan je niet echt een goede uitleg geven…

Gewoon de onderkant van de rok een randje omvouwen en dat vast spelden of vast plakken.
Ik hoop dat je een vrije arm naaimachine hebt…?
Dan kun je bijv. een broekspijp om de naaimachine heen doen (zoals op het plaatje van de link hierboven).
Zo kun je een nieuwe naad naaien en is je rok korter! :slightly_smiling_face:
Succes!

Oohja, natuurlijk de ‘‘overtollige’’ rand naar binnen vouwen (de binnenkant van je rok…)

haha, nee inderdaad! :stuck_out_tongue:
maar bedankt.

misschien anders het laten doen? door stoffenzaak?

ja, daar dacht ik zelf ook al aan :slightly_smiling_face:
maar heeft iemand enig idee hoe duur dit is? voor het rokje zelf heb ik namelijk 15 euro betaald, en ik heb geen zin om meer te betalen voor het inkorten van het rokje, dan dat hij gekost heeft haha.

euro of 10 denk k

Je kan hem ook gewoon aan de bovenkant omslaan, of wil je hem echt heel veel korter? Dat valt met iets erover niet echt op…

ja dat zal ik even proberen! :slightly_smiling_face:

ik wil 'em ook wel ff voor je inkorten hoor!

hahah, waar woon je? :grinning_face_with_smiling_eyes:

nja, als je serieus bent wil ik et echt wel voor je doen hoor… :roll_eyes: tegen een kleine vergoeding voor al het zware werk natuurlijk :grinning_face_with_smiling_eyes:

ach ik denk niet dat het heel praktisch is haha, dat hele gedoe met opsturen & weer terugsturen enzo :grinning_face_with_smiling_eyes: waar woon je?

De schaar pakken?
Ik vind het altijd wel vet als hij wat minder afgewerkt is :’)

haha ja dat vind ik ook wel vet, maarja ik durf het risico niet te nemen :grinning_face_with_smiling_eyes:

haha ja dat vind ik ook wel vet, maarja ik durf het risico niet te nemen :grinning_face_with_smiling_eyes: