Rode vlekken in nek

help!
ik heb vaak als ik druk ben op school of zo dan heb ik last van een rode hals en ook daaronder…
het is echt heeel iritant.
soms heb ik wel eens een sjaal om of zo.
maar dat ook niet elke dag.
wie weet wat ik er nog meer tegen kan doen…
want soms is het echt knal rood

klinkt heel raar maar een dike laag foundation in je nek doen,
mensen zien toch niet welke kleur het daar is en letten daar niet op zegmaar
dus dan kan het nooit rood worden…
een sjaaltje is ook wel een goeie oplossing
OFF heb altijd een sjaaltje in je tas, als je het dan voelt opkomen dan doe je hem even om!

xoxo

wat voor foundation gebruik je daarvoor dan?
want ik heb wel van dat poeder maar als ik dat in me nek op doe dan gaat het heel erg jeuken enzo… en dan word het soms nog roder…

vraag het aan de doktor :grinning:

nouu zo erg is het nou ook weer niet hooor! gelukkig!
volgens mij heeft het er mee te maken als je druk bezig bent…

hee !

Ik heb van precies hetzelfde last maar ik ben erachter gekomen dat ik die vlekken krijg als ik heel zenuwachtig/nerveus ben.
en iedereen gaat dan altijd zeggen van wat is dat?
en dan weet ik nooit wat ik moet zeggen want ik wil niet dat ze weten dat dat het is zegmaar snap?
maarja hier heb je dus ook geen kloot aan want ik weet zelf ook niet wat k der tegen moet doen

x

wel vloeibare hoor haha poeder gaat denk ik niet helpen.
gewoon een goed dekkende in je eigen kleur

```html
Ik heb inderdaad precies hetzelfde. Ik heb het vooral tijdens gym. Helemaal als ik dat in zo`n shirtje rondloop. Maar ik heb er een tip voor": wanneer je het hebt niet denken dat je het hebt maar het gewoon vergeten en je er niet mee bezig houden. Bij mij trekken ze dan vanzelf weg.
_ Nog een, over die vragen dier ze stellen gewooon zeggen dat je er niets aan kan doen. Bij mij zijn ze dan al snel uitgevraagd.
suc6
xxx
```

dat heb ik ook altijd, noujaa niet precies 'tzelfde maar je bent niet de enige. ik krijg altijd een knal rood hoofd.
die rode plekken, rode wangen of een rood hoofd komt door inspanning. het kan ook komen wanneer je je zenuwwachtig maakt of gewoon noujaa wanneer je het druk hebt (in je hoofd).
er valt echt niets aan te doen. het enige wat je kan proberen is er zo min mogelijk aan te denken want hoe meer je denkt: shiiiiit ik heb rode vlekken of ik krijg rode plekken dan word het alleen maar erger (door de zenuwen, spanning enz. die je er dan nog eens bovenop krijgt).
probeer het te accepteren van jezelf. iedereen heeft wel zo zijn “tiks”. jij en ik worden rood, en iemand anders kan weer zenuwwachtig gaan klikken op zijn pen, en iemand anders word kortademig.

Iemand die ik ken heeft dat ook als ze sport of als ze het warm krijg ofzo, volgens mij is er niet veel aan te doen. misschien kun je vaker een sjaaltje dragen ofzo zodat het minder opvalt, maar ik zou er nou ook geen lagen foundation op gaan doen…

stress vlekken?

heeft een meisje uit mn klas ook. is een natuurlijke reactie.

Het valt me op dat we tegenwoordig alles wat normaal is willen verbergen of wegwerken.

ik heb ook wel eens jeukende vlekjes in mijn nek
iemand zei dat het warmte uitslag is, het is niet ongewoon volgens mij…

Het zijn vast stress vlekken, als je er echt mee zit kan je bij de apotheek een cremétje halen

ehm ik denk niet dat je daar echt iets aan kunt doen?
Sommige mensen hebben dat nu eenmaal.
Maar schoonzus heeft het ook snel, maar opzich hoef je je daar toch niet aan te storen? Andere mensen gaan toch ook niet hun hele gezicht vol smeren met foundation omdat ze weleens blozen?

Ja inderdaad mijn schoonzus heeft het ook. Maar die krijgt het ook als ze bijv. boos wordt of juist verdrietig (bij hevige emotie zeg maar).