Rode vlekjes op bovenarmen en -benen & mondhoeken?!

Goedenavond allemaal!

Voor zover ik me kan herinneren heb ik rode vlekjes op mijn bovenarmen en bovenbenen.
Ik heb even een foto op google op gezocht ter verduidelijking.
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRWcE8AD_A9aDihz7tj4V7invJxNsmPb-1a6Lqhcrfm0Jgfzl1f8g

Het lijkt veel op dit, bij mij is het allen wel veel minder. Nu is het probleem, hoe kom ik hier vanaf?
Ik begin me er steeds erger aan te irriteren en mijn zelfbeeld word er ook veel minder door. :frowning_face:

Ook heb ik sinds juli? augustus? rode mondhoeken. Het ene moment is het erger dan de andere keer maar ook hier kom ik niet vanaf. Eerder heb ik al wat hierover opgezocht en het zou vitamine gebrek kunnen wezen. Ik had vitamine pillen van de kruitvat maar deze zijn echt heel groot en werd ik misselijk van als ik ze probeerde door te slikken. Heeft iemand nog een ander merk vitamine pillen die niet zo groot zijn? En misschien nog tips wat ik tegen die rode mondhoeken zou kunnen doen?

Bedankt en nog fijne kerstdagen! x

Keratosis pilaris! Kun je niet veel mee doen, behalve niet te veel scrubben en je huid moisturized houden! Goed insmeren met crèmes, gelijk als je uit de douche komt en je je hebt afgedroogd. Helaas hebben 50% van de mensen het en is er niet veel meer te doen dan dat. Ook kun je een crème met een bepaalde zuurtegraad gebruiken, Hannah had er geloof ik ook 1. Maar dit moet je even googelen!

Bedankt voor je reactie, zie het nu pas haha. Vanavond na het douchen ga ik me gelijk insmeren, dit vergeet ik nog best vaak haha. Ik ga ook even googlen voor die crem.

Heeft iemand nog een antwoord op mijn vitamine vraag? :’)

Upje.

Volgens mij heb ik dit ook! Ik heb ook als mijn huid jeukt er vrijwel meteen rode vlekken verschijnen, vaak is dit in mijn hals, en soms ook bultjes maar dat heb ik meestal op mijn onderarmen. Ben er ook heel onzeker over want als ik dan met iemand praat zeggen ze vaak ineens: ‘Hey, je nek is heel erg rood! Hoe komt dat?’

Dus ik denk dan dat mijn huid ook vitamine- en/of vochttekort heeft.

Ik heb dat ook, helaas. Mascha van beautygloss had het vroeger ook maar het is bijna helemaal weg gegaan sinds ze uit de puberteit is, op haar 15e was het het ergst ( ik ben nu 14 ). M’n bovenarmen zijn heeeeel erg rood door alle bultjes en m’n onderarmen helemaal niet. En m’n hele benen zitten vol maar dat is niet super rood of erg. Niks aan te doen! Ik krijg wel eens opmerkingen over dat ik puisten op m’n armen heb maar het lijkt in geen 1 opzicht op puistjes what so ever. Dit zijn eigenlijk allemaal ontstoken haarzakjes heeft m’n dokter me gezegd maar ze wist zelf ook niet wat het was, niks zorgelijks in iedergeval.

Ik heb het ook… bij mij vragen ze ook vaak of ik het koud heb, omdat ik ‘kippenvel’ heb :grinning_face_with_smiling_eyes: . Maar een geruststelling; je kan er dus wel redelijk overheen groeien, 4 jaar geleden was het ook juist veel erger dan nu bij mij.