Rode vlekjes en littekens na acne

Hii,

Ik heb best wel last van acne (gehad) maar dankzij wat dingen van de docter zijn alle puistjes ongeveer weg. Alleen zit nu mijn hele gezicht vol rode vlekjes… Ik scrub me gezicht (niet te vaak) en gebruik een rustige hydraterende creme. Heeft iemand tips om dit weg te krijgen?!
Ik doe nu gewoon make up op alleen zou dat eigenlijk niet willen (logisch XD)
Please help me out :flushed:

Inderdaad eerst even aankijken om te kijken of het wegtrekt. Dat heeft waarschijnlijk wel tijd nodig omdat je huid weer moet herstellen. Als het echt littekens blijven kan je misschien littekencrème gebruiken? Ik gebruik littekencrème op mijn benen en het wordt echt minder. (ik heb littekens door eczeem)

Misschien kunnen sudocréme of slakkenslijmgel werken tegen de rode vlekjes? Slakkenslijmgel koop je gewoon bij de Action en daar heb ik wel eens positieve verhalen over gehoord!

Mijn ervaring is dat rode en bruine vlekkjes in het gezicht grotendeels wegtrekken! Ik heb jaaaren acne gehad en inmiddels is mn huid bijna helemaal clean, je ziet bijna niet meer dat ik ooit acne had. En als je er heel erg mee ziet, volgensmij kan de dermatoloog je ook wel iets geven voor pigmentatie.

Ja dat kan ik inderdaad wel proberen! thnx

Ik ga er eens naar kijken, sudocreme heb ik volgens mij thuis… :slightly_smiling_face:

Laten we het hopen! Haha
T is ook nog niet zo lang geleden dus ben misschien een beetje ongeduldig :flushed:

Had ik ook na mijn behandeling met roaccutane. Helaas hielpen gels bij mij niet. Ik ben nu bezig met fruitzuurpeelings bij de dermatoloog. Ik heb er nu twee gedaan met een lage zuurtegraad. Volgende keer ga ik naar 50% en daarna misschien 70%. Momenteel zie ik kleine verschillen, maar nog niet waar ik op hoop. Hopelijk is het binnenkort verdwenen!