Rode vlek op borst (met foto)

Hoi!

Net tijdens het douchen voelde ik een puntje aan de zijkant van m’n borst, ik dacht dat het wellicht een klein pukkeltje was en probeerde het uit te knijpen, maar toen ontstond een rode vlek.

Het vlekje is ongeveer twee centimeter hoog en drie centimeter breed, inmiddels is de kleurintensiteit afgenomen (het is nu meer lichtrood), met uitzondering van ‘‘het puntje’’ dat ik geprobeerd heb om uit te knijpen.
Het doet mij een beetje denken aan huiduitslag. Ik denk niet dat het ernstig en blijvend is, maar vraag me toch wel af of iemand een idee heeft wat het kan zijn en/of iemand het zelf ook wel eens heeft gehad?

Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Ontstoken haarvaatje denk ik?

Ik zou het even twee dagen aankijken, en als het dan niet minder wordt even langs de dokter gaan.

Heb je er ook aan gekrabt? Het kan namelijk zijn dat je te hard gekrabt hebt.
Eventueel een allergische reactie.

Ik hoop voor je dat het snel verdwijnt!

Bedankt iedereen! Ik kijk het inderdaad even aan, ik verwacht dat het wel wegtrekt :slightly_smiling_face: Ik heb er eventjes aan gekrabd, een paar seconden denk ik.

Misschien irritatie aan iets van de binnenkant van je shirt of bh?

kan goed komen door een verkeerde bh en dan daarmee sporten of rennen oid

Het plekje zit precies op de rand van m’n bh, het kan dus wel wat met die wrijving te maken hebben ja. Dat zou wel de uitslag verklaren denk ik, maar niet het ‘‘puntje’’. Misschien is het een combinatie van bovenstaande oorzaken…

Ik heb voor een tijdje terug precies hetzelfde gehad, geen idee wat het was maar iedere keer als ik er per ongeluk aan krabde zag het er ook zo uit. Het is bij mij uiteindelijk vanzelf weggegaan maar ik zou het wel even in de gaten houden.

Ik heb die puntjes op meerdere plekken en krijg ze vaak als ik gestoken ben. Ben er een keer voor naar de huisarts geweest en die zei dat het kluwen bloedvaatjes zijn. Niks ernstigs en kan vanzelf weggaan. Het kan ook aangestipt worden of dicht worden gebrand.

dat heb ik ook heel soms! jeukt verschrikkelijk :’)

Ik heb op de rand van mn bh ook een bultje gekregen, op m’n rug, wel huidskleurig. Dus misschien had jij dit ook en is het opengesprongen omdat je het uitduwde?

Ik denk een ontsteken haarvaatje of irritatieplekje. Kan ook nog een klein pukkeltje of vet bultje zijn. Gaat vanzelf weer over :slightly_smiling_face:

Bedankt iedereen voor de reacties! Momenteel zit alleen het ‘‘puntje’’ er nog, de rode vlek is weg :slightly_smiling_face: Hoop dat het snel vanzelf weggaat.

Da’s wel erg snel weg zeg, tussen 16:30 en 22:59 uur.

Dan zal dat rode puntje ook wel in deze tijd wegaan.