Rode strepen op buik van het zitten?

Ik heb dit topic al wel gezien hier met hetzelfde onderwerp dat 2 jaar geleden was geopend.

Het gaat om de rode strepen die je krijgt van het zitten, alleen bij mij heb ik ze de hele dag door vanaf ik wakker wordt totdat ik ga slapen en ze gaan gewoon niet weg. Vind het erg lelijk en schaam me er voor.
Ook ben ik druk bezig met oefeningen om alles wat strakker te krijgen maar niets helpt.
Toch wou ik nog even vragen of er iets tegen te doen is. Cremes? (al best wat geprobeerd trouwens), of iets anders wat kan helpen?

Ik zie het ook nooit bij andere mensen, let dan vooral op bij de meiden maar die hebben het allemaal niet.

xx

Ik heb dat ook! Bijna constant eigenlijk … ik denk eerlijk gezegd dat het komt door mijn houding, als ik op een stoel zit. Ik zit meestal voorover gebogen, heel slecht & totaal niet recht dus … maar ik kan er niets aan doen. Misschien komt 't bij jou ook daardoor? Wat je eraan kunt doen weet ik niet, want het is niet iets dat je weg krijgt met crèmes denk ik.

Ja dat zou best kunnen maar het kan toch ook niet dat je hele dag recht moet gaan zitten, tenminste ik kan dat niet.
Bah ik vind het zo lelijk, heb er al vanalles op gesmeerd maar niets dat helpt.

Strepen op je buik van het zitten? Hoe dan? Kreukels ofzo? :wink:

Iig, als er niks aan te doen is: laat het lekker. Zal heus wel loslopen toch. Je kan je er heel druk om maken of gewoon laten zitten en een hoop tijd over hebben voor andere dingen :wink:

het komt inderdaad van het zitten, dan plooit je huid en na een tijdje krijg ik gewoon super rode strepen(horizontale) die er gewoon de hele dag zitten.
Ben al zo erg met het afvallen en alles bezig, door die strepen lijkt het gewoon allemaal nog erger dan dat het misschien is.

Ook ben ik erg wit, dus dan is het nog duidelijker.

Ik denk niet dat je er veel tegen kunt doen, waarschijnlijk is je huid gewoon erg gevoelig voor druk. Ik zelf heb een hele dunne, witte huid en als ik bijvoorbeeld lang op m’n arm leun is het een tijd lang rood.

Wat voor oefeningen doe je zoal?

Elke dag doe ik wat oefeningen
oefeningen ongeveer:
Push ups, squats, plank, launches, wall sit
in and outs, fietsen in de lucht, kick the ceiling (raise the roof), Situps, crunches

Daarnaast nog wat cardio zoals lopen/fietsen, jumping jacks enz… Hardlopen kan ik niet goed en ook misschien omdat ik het buiten moet doen wat ik liever niet heb.

haha ik heb precies hetzelfde! ik stoor me er niet zo erg aan als jij denk ik, maar ik snap best dat je het lastig vind. ik denk dat iedereen hier wel mee kampt, aangezien je buik toch snel gaat plooien tijdens het zitten (en bijna niemand heeft ZO’N strakke buik dat ze dit niet hebben) dus ik denk eigenlijk dat je er weinig aan kunt doen… misschien wat rechterop zitten en vlak voor dat je in blote buik moet een poosje staan?

ik had dit ook heel erg! Sinds ik een klein jaar er oplet of ik recht zit en dit dus ook echt doe heb ik hier bijna geen last meer van. Het is even wennen om goed recht op te zitten maar het went wel. Hoop dat je hier wat aan hebt :slightly_smiling_face:

Oke bedankt! dan moet ik maar proberen meer rechter op te gaan zitten, denk niet dat het lukt ahah maar moet het maar proberen. :wink:

Ben in ieder geval dus niet de enige gelukkig, dacht dat het niet zoveel voorkwam omdat ik er niemand mee zag haha.

Heb ik soms ook, en komt inderdaad door je houding, je “vet” wordt dan tegen elkaar gedrukt en knelt een beetje waardoor je een rode streep krijgt. Niets ergs, maar ik snap dat je het lelijk vind. Ik denk ook dat net zoals je zegt, je houding verbeteren zal helpen. Ik kan me niet voorstellen dat er een andere oplossing voor is.

Deze oefeningen zullen dus niet helpen :stuck_out_tongue: Je kan niet plaatselijk afvallen/strakker worden. Bovenstaande oefeningen zullen alleen maar je buikspieren trainen (toning), en daarmee verbrandt je niet het buikvet waar je misschien van af wil. Wat je wel zou kunnen doen is (interval) cardio :slightly_smiling_face: En zoals eerder gezegd kan een betere houding ook helpen.