Rode plekken met schilfers

Ik heb sinds kort op mijn gezicht rode plekken, en nu komen er schilfers op.
Ik heb een plek bij mijn ooglid, net in de 'gleuf, bij mijn lippen en vlak naast mijn neus.
Ik zou eigenlijk niet weten wat ik eraan moet doen, en wat ik er op mag smeren of juist helemaal niet.

Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Dat heb ik oook.
nu nog steeds. heb het al best lang. ik heb het rond mijn kaaklijn, in mijn nek en langs mijn ogen. daar zit het over het algemeen.

de dokter zegt dat het een vorm van psoriasis is, dus ik zou maar even langs de huisarts gaan… mar ik heb ook op andere plekken zoals ellebogen en hoofd psoriasis dus ik weet niet zeker of het hetzelfde is…

dusja, huisarts ::stuck_out_tongue:

ja, dat zou kunnen ja, maar bij mij jeukt het niet en ik heb het nog niet zolang.
Ik ben een beetje bang om te gaan, want straks gaat t weer over en ben ik voor niets geweest.

Maar wat kan je er dan opsmeren?

volgens mij is dat een soort van eczeem fzo, ik heb dat ook af en toe ook als ik gestressed ben.
Gewoon naar de dokter gaan, mijn dokter gaf me een heel vet zalfje en dat werkt goed =)

Ik had iets vergelijkbaars, en ik heb veel vaseline gesmeerd.

ik heb ook zoiets maar dan op mn hoofd,
ikheb er shampoo voor gekregen en nu word het minder :grin: dus gewoon ff langs de dokter gaan

Volgens mij heb je dan last van en licht vorm van psoriasis of niet? Ik zou alleen nog producten gebruiken die natuurlijk zijn, zonder gifstoffen, parabenen en parfum etcetera. Zoals die van E-line (de Tuinen)

gewoon even langs de dokter, daar issie voor. En niet bang zijn dat je voor niks gaat als het een paar weken later weg is. Want misschien is het dat en kan hij er wat aan doen.

Ik heb het ook op 't puntje van m’n neus <_<
Ik doe een beetje vasiline erop of iets dergelijks als ik ga slapen. En het word wel wat minder. Maar denk meer dat het ook eczeem is, het is wel irritant.

Psoriasis moet je op getest worden kijken ze naar je bloed. Ik heb ook altijd last van dergelijke plekken eerst veel erger dan nu dat allebei mijn ogen als het ware aan het vervellen waren, is waarschijnlijk een schimmelinfectie of eczeem. Vooral nu het hooikoorts-seizoen er is/aankomt vaak zijn veel mensen daar toch wel gevoelig voor.

Ja het is denk ik ook een soort van exceem. Mijn zus heeft het ook, als die plekken weg gingen, hield ze witte huid over. Dus eerst werd er vitiligo geconstateerd, dat is een pigmentafwijking. Maar de weetikhoeveel dokters zaten ernaast, waardoor ze niet de juiste kuur had gekregen.
Toen werd ze door het AMC onderzocht en blijkt het dus inderdaad exceem te zijn, ze heeft nu een zalfje, als het goed is is het rond de zomer helemaal over en ook de witte vlekken gaan weg.

Als ik jou was zou ik dus echt naar de dokter gaan om er vanaf te komen, want het gaat niet zo maar over.

het is psoraisis dat heb ik op me hoofd en vroeger over mijn hele lichaam :flushed: maar nu is het weg behalve op me hoofd maar sinds kort heb ik 4 rode plekjes daarvan dus nu gaat ik naar een mevrouw die ze weg kan halen;) en je hoeft niet getest we worden op psoriasis dat hoefde ik ook niet.

:slightly_smiling_face:

Ik heb op mijn arm zo’n plek.
Het bloed ook en het jeukt
Maar ik smeer er gewoon vaseline op.