Rode ogen

Normaal heb ik altijd lenzen in, behalve 's avonds. Alleen nu loop ik al een hele week met bril rond, omdat mijn ene lens kwijt was en de nieuwe nog besteld moesten worden.

Maar dat is het probleem niet. Het vreemde is dat ik nu sinds 3 dagen rode bloeddoorlopen ogen heb. Eerst alleen de ene, maar sinds vandaag ook de andere. Dat hele stuk wat normaal wit is tussen de iris en het binnenste van je oog, is bij mij rood. En het prikt ook.

Nu had ik daar wel eens last van als ik mijn lenzen in had, maar dan deed ik ze uit en was het over.
Maar nu heb ik JUIST al een hele week geen lenzen in, dus je zou zeggen dat dat beter is voor je ogen, krijg ik opeens ontzettend last van rode & prikkende ogen!

Vreemd toch?

Nu is mijn vraag of iemand dit herkent of weet wat het kan zijn?

Is je oog niet zelf ontstoken geraakt door makeup of iets wat er in je oog is gekomen?

.

Ik heb wel eens gezien dat een adertje is geknapt misschien is dat het???

Ja, ik dacht eerst ook aan make-up of iets anders wat erin is gekomen.
Maar juist die 3 dagen heb ik geen make-up op gehad. En als het iets anders was wat erin was gekomen, zou het wel heel toevallig zijn dat het bij beide ogen is.
Maar gelukkig is het vandaag wat beter, hopen dat het helemaal over gaat :slightly_smiling_face:
Want van die rode ontstoken ogen zien er echt niet uit xP

naar de huisarts gaan, daar krijg je oogdruppels en is het binnen 1/2 dagen over.
heb ik ook vaker last van gehad