Rode mondhoeken

Hey

Ik heb nogal last van rode mondhoeken, en dat komt omdat ik een allergie heb. Maar nu vroeg ik me af of er misschien meiden zijn hier die dat ook hebben en een oplossing weten :slightly_smiling_face:?
Ik kan er geen labello op doen want daar ben ik dus ook allergisch voor (praktisch alle make-up)

als je allergish bent gewoon de dingen vermijden waarvoor je allergish bent?

Vaseline? Das niet geparfumeerd.

Dat doe ik ook, maar ik heb ook allergieën voor boompollen graspollen etc. En die kan ik niet vermijden.
Het is nogal lastig dat weet ik.
Soms heb ik er ook minder last van (in de winter bijv.) maar het gaat nooit helemaal weg

achja :slightly_smiling_face: kvroeg me gewoon af of er nog iemand was die dat had

@Eram;
Goed idee ^^ ik zal het uitproberen, thanks!

Ben je ook allergisch voor minerale make-up? Anders kan je dat gebruiken.

idd maar het blijft moeilijk. Ik heb ook hooikoorts en ik ben gevoelig voor verschillende soorten fruit. Dan heb ik kriebel in mijn keel en zwelt mijn lip op. Naja dan hoef ik ook geen botox meer te gebruiken hea. Maar ik weeet verder voor jou geen producten meer… en idd miss vaseline?

x

Ik heb dat ook gehad en ikd acht dat dat wel weer over zou gaan… nou… ik wa som mn hele mond rood en mensen vroegen of ik utigeschoten was emt mn lipstick. Dat was echt een kut periode voor me.

Maar goed even een hele goede tip: niet likken aan je mondhoeken/lippen. Hierdoor wordt het nog erger en droogt het juist uit.
Verder zou ik naar de dokter ervoor gaan, ik heb allemaal cremetjes gehad en daarna nooit meer last van gehad.
Succes! x

bedoelen jullie koorstlip?
daar heb je cremepjes voor…

ik heb het ook ja,
maar ik ben volgens de allergoloog nergens allergisch voor…
en ik krijg nu af en toe ook bultjes op mijn wang soort exceem… je ziet het niet… maar je voelt het wel

en ook in mijn nek heb ik er last van

Nee geen koortslip, zo opvallend is het niet.

En bedankt allemaal voor de reacties.

Ik ga binnenkort een allergoloog opzoeken :slightly_smiling_face:

succes met de testen (A)
ik had eerst bijna 30 prikken in me rug of 40…

niks uitgekomen…

en toen plakproeven test… je hele rug is stijf van de pleister :stuck_out_tongue:…
en het jeukt… en weer niks uitgekomen…

maja hopelijk bij jouw wel

idd, en heeel fijn. i love vaseline

Bij mij werkt Blistex beter dan vaseline…

Inotyol werkt goed tegen uitslag (bv als je zo’n koortsblaasje hebt werkt het super). Alleen kan je er niet mee buiten, want het is geen creme die inwerkt, dus bv zondag of na school erop doen.

Genoeg boter eten, als in op je boterham, en desnoods op je lippen smeren!
Neem aan dat je rode mondhoeken dan ook wel verdwijnen!

Ik heb dat ook altijd!
Bij mij gaat het echt niet over met koortslipcreme en vaseline/labello etc. Ik gebruik altijd lip rescue cream van de hema. Dat is ongeveer het enige dat helpt.

aaah, ik dacht altijd dat het kwam door te veel je mondhoeken likken, maar het kan dus ook door allergie komen.