rode huid na dagcreme opsmeren

Hoii iedereen,

Gisteren had ik een nieuwe dagcreme gekocht bij de tuinen van dr. organic de rose otto lijn. Ik heb dus net die dagcreme op mijn gezicht gesmeerd en het werd rood bij mijn wangen en rond mijn neus. Is dat een teken van een allergische reactie of hoort dat zo omdat ik van een dagcreme (met chemische troep) naar een biologische dagcreme ga en dat mijn huid moet wennen? ik heb op google elk ingredient opgezocht en alles is echt biologisch er zit namelijk geen siliconen, minerale olien , parabenen en sls in. Er zit rose oil in, aloe vera, rose flower water, argan oil, rice bran oil , shea butter, passionflower, etherische olien etc etc. echt een hele lijst met gewoon natuurlijk dingen , zover ik weet ben ik nergens allergisch voor. is er misschien iemand die toevallig die dagcreme (of ook een dagcreme van dr. organic van een andere lijn) ook heeft geprobeerd en ook een rode huid heeft gekregen? in mijn oude dagcreme zat trouwens wel parabenen en siliconen in. xx

edit: het is nu wel wat minder rood (na een kwartier) en mijn huid jeukt niet

Ik heb wel een vriendin die allergisch is voor aloë Vera.

Het kan een allergische reactie zijn ja, maar voor de rest zou ik het ook niet weten.

ik denk niet dat ik daar allergisch voor ben omdat ik vaak wel aloe vera drink (die groene flesjes) en ik heb daar geen last van

het rode is nu helemaal weg , heel raar. ik ga de dagcreme nog wel een paar dagen proberen misschien went mijn huid er wel aan

Is het juist ook niet goed? want bij maskertjes heb ik dat ook wel eens, maar dan raakt het juist goed door bloed en dat is goed…

^Ja daar dacht ik ook aan. Van die maskertjes die de bloeddoorstroming bevorderen.

Dat is gewoon een teken dat het wordt opgenomen in je huid. Heb ik ook met dagcrèmes. Vooral na het douchen heb ik een aantal rode vlekjes in mijn gezicht en na een crèmpje trekt dat gewoon weer weg na een paar minuten of kwartiertje ofzo.

+ Als het pijn gaat doen zou ik ermee gaan stoppen .

Dat iets natuurlijk is, betekent niet dat je er niet allergisch voor kan zijn. De kans is juist groter dat je allergisch bent voor een hele natuurlijke crème, dan voor een meer ‘chemische’ crème.

Dat heb ik ook wel als ik mijn dagcrème opsmeer. Volgens mij is het gewoon een teken van óf een goede doorbloeding óf een teken dat de crème opgenomen wordt door je huid. Zoals OnlyOneShot al zei.

zolang je geen pijn of jeuk hebt en het weer wegtrekt is er niks aan de hand toch?

oh oke bedankt iedereen :] maar als ik allergisch ben voor die creme zou het jeuken en nog steeds rood zijn maar dat is het gelukkig niet

Ik heb sowieso altijd dat mijn huid rood wordt als ik er iets op smeer, omdat je het /neem ik aan/ inmasseert, en dan gaat inderdaad de doorbloeding beter enzo.

het kan zijn dat je allergisch bent maar je kan ook even een andere dagcreme proberen. als het dan ook rood is dan denk ik niet dat je allergisch bent!