Rode gloed in mijn haar!!

Hoiiii

Ik heb even een vraagje…
Mijn eigen haarkleur is donkerblond met geverfde lichtblonde highlights.
Ik wilde graag van mijn highlights af en toen heeft de kapper mij aangeraden om er een kleurspoeling in mijn eigen haarkleur in te doen.

Gisterenavond heeft ze dit gedaan. Een kleurspoeling met een mix van roodtinten omdat het anders groen zou worden vertelde ze. Allemaal goed, totdat mijn haar helemaal goed opgedroogd was.

Er zit gewoon een hele rode gloed overheen!!! Vooral bovenop, onderop is het bruin. (wat overigens ook niet goed is, want ik vroeg om mijn eigen haarkleur, donkerblond)…

Ik ben al terug geweest. Ze zei dat ze er niks aan kon doen alleen ontkleuren en dat is heel slecht voor je haar. Gisteravond heb ik het met antiroosshampoo gewassen en het bruin is iets minder, maar dat rood zie je nog heel goed!

Wat moet ik nu doen? :frowning_face: Ben al langs verschillende kappers geweest en die zeggen dat je dat rood altijd blijft zien!.. Ik wil gewoon mijn eigen kleur terug. Het gaat er blijkbaar ook pas uit na 28 wasbeurten en dat duurt dus echt heel lang…

Ik denk niet eens dat het er heel verkeerd uitziet! Maar ik snap dat als je verwacht je eigen haarkleur terug te krijgen dat je dat dan ook graag wilt. Rood is een erg lastige kleur ik zou niet weten wat je zou kunnen doen. Ik denk gewoon maar even om de zoveel tijd laten verven.

Als die kapster de fout gemaakt heeft dan moet ze dat toch gewoon herstellen?

@Amethystium, het is spoeling dus het gaat er gelukkig nog wel uit… maar dat rode vind ik zó erg.

@Marjelle97 ja dat klopt maar je kan niet meer naar lichter gaan dus het enige wat je kan doen zei ze is ontkleuren…

kun je niet over het rode een andere kleur verven?

ik vraag me af hoe licht je highlights waren want ik snap de redenatie niet echt van de kapster om te verven met een mix van roodtinten. was te verwachten dat je dat over je hele haar een roe gloed zou krijgen en inderdaad is rood er heel lastig uit te krijgen zal er echt uit moeten groeien. ik weet niet hoe vaak je je haar geverfd heb en in welke staat je haar verkeerd maar eenmalig je haar ontkleuren is echt niet zo slecht als de meeste mensen denken.

ik heb ook gehad dat ik mijn haar iets donkerder verfde,en toen kwam er een hele rode gloed overheen! en het is er niet meer uitgegaan,maar ik heb mijn haar weer lichtblond geverfd.
maar op een gegeven moment dan gaat je kleurspoeling er weer uit,vaak genoeg wassen en lang in de zon zitten.dan word het vanzelf weer lichter,en dan is die rare kleur er ook weer uit :wink: