Rode bultjes

Hoi,
Ik heb sinds een paar weken aan de binnenkant van mijn bovenbenen rode bultjes. Normaal als ik niet erg zorgvuldig ben geweest met scheren krijg ik ook wel is bultjes, maar die zijn niet zo groot en blijven nooit 3 weken zitten. Het jeukt niet, dus ik krab er ook niet aan ofzo. Het enge is dat ze best wel groot zijn, en het stuk er omheen is ook rood. Sorry voor dit detail, maar het lijken net grotere pukkels. Ze hebben soms ook een wit korstje maar het ziet er verder niet erg zorgwekkend uit. Het zijn er een paar, dus niet dat ik echt een soort acné downunder heb hoor haha. Toch vraag ik me natuurlijk uit wat dit kan zijn. Ik heb er geen last van, maar het schuurt soms wel in mijn broeken enzo. Sorry voor deze gedetailleerde uitleg, maar dan komt het mensen misschien bekend voor.
Alvast bedankt.

Ontstoken haarzakjes?

Dankje voor je reactie, maar euhmm uitleg? :flushed:

^ dat is keratosis pilaris toch? Tenminste dat heb ik een klein beetje op mijn benen. Dan zijn de haarzakjes ontstoken en komt er zo’n rood bultje op, en er kan inderdaad een wit ruw stukje opzitten. Wat ik altijd doe is goed scrubben voor het scheren en een scheergel gebruiken voor de gevoelige huid, en daarna twee keer goed insmeren met body butter.

Ik weet natuurlijk niet zeker of jij hier ook last van hebt! Dus pin me niet vast op dit antwoord haha. Maar ik krijg door deze routine gewoon gladde benen en ik heb veel minder last van die bultjes.

Het is inderdaad denk ik keratosis pilaris. Het beste is juist om scrubben te vermijden, het droogt je huid namelijk soms uit en daardoor worden de rode bultjes nog erger zichtbaar. Het is wel aangeraden om dat stukje huid in te smeren met een vette bodylotion. Ook is de inname van vitamine A erg goed voor je. Mocht je het echt heel vervelend vinden zou ik langs de huisarts gaan die je medicijnen ervoor kan geven.

Ik heb het ook tussen mijn benen half op mijn kont… Heel irritant. Zou graag eens een egale huid willen :hammer:

Ik heb dit ook op m’n armen, maar die zijn niet groter dan pukkels toch? Anyway, genoeg afbeeldingen ervan op google dus vergelijk het even zou ik zeggen!

Bedankt voor de reacties, maar nee dat is het niet. Het ziet er iets heftiger uit en nu is het ook iets erger geworden. er zitten nu ook 3/4 bultjes tussen waarvan ook nog een groot stuk bultje onder mijn huid zit. Dus dat er een soort knobbel onder mijn huid zit. Ze beginnen ook soms te bloeden als het te erg geschuurd heeft. Heel irritant. Ik ben nog maar 14, en ik heb het niet aan mijn vader verteld dus eigenlijk durf ik niet naar de huisarts.

Toch maar doen want dit klinkt niet goed, vooral als ze ook nog eens gaan bloeden… je kan toch gewoon zeggen dat je rare bultjes op je bovenbenen hebt en graag naar de huisarts wilt? Niks raars aan hoor :slightly_smiling_face:

Ga voor de zekerheid naar de huisarts, volgens mij mag je dat gewoon zelfstandig doen.

Ja ik zal denk binnenkort even een afspraak maken. De dokter heeft toch zwijgplicht dus die kan dan toch niks tegen mijn vader vertellen ofzo?