Rode bultjes op gezicht

Ik heb sinds 3 dagen rode bultjes op mijn gezicht. Normaal was ik daarvoor naar de huisarts gegaan, maar nu is hij dus tot begin januari weg. Maar morgen moet ik naar school en ik schaam me er heel erg voor want het ziet er best raar uit. Het zijn rode bultjes vlak naast elkaar dus een soort vlek en dat is dan alleen op sommige plekken. Ik smeer er al vaseline en hormoonzalf op. Maar dat helpt niet. Om het te dekken doe ik er ook foundation op maar dat ziet er raar uit. Alsjeblieft herkent iemand dit of weet iemand wat er tegen helpt? Alvast heel erg bedankt

Ik zou er eigenlijk geen vaseline opsmeren… Eigenlijk helemaal niks…
Is het geen acne? Kan je anders niet bij een andere huisarts?

Ik heb geen idee wat je precies bedoelt, maar ga langs de vervanger van je huisarts zou ik zeggen.

En doe er concealer op morgen.

Ik had een keer iets vergelijkbaars; een soort rode kippenvel bultjes, die heel erg jeukte op mijn rug. Maar ik weet niet wat dat was, en of jij dat hebt, maar ik kreeg zalf en dat hielp.

Me moeder wil niet naar een andere huisarts voor nu. :S

Foundation moet je ook niet alléén op die plek smeren hè (:
Je kan dan beter concealer daarop doen, en foundation overal (of liever niet nog, zal vast niet heel goed zijn als je huid al zo geïrriteerd is). Niet allerlei zalfjes opsmeren maar gewoon reinigen met je handen en lauwwarm water (niet met ruwe washandjes ofzo en zeker geen scrub!).

En gewoon even naar de huisarts, je kan gewoon een andere huisarts krijgen als de jouwe op vakantie is.

Ik mag alleen naar een andere huisarts voor noodgeval… :S En me moeder vind dit geen noodgeval

Als je graag wil, dan ga je toch zelf? Ga langs bij het spreekuur of bel de huisarts even wanneer je kunt komen.

Mijn huisarts is dus op vakantie en andere huisartsen kan ik niet zomaar langsgaan. Dat word alleen toegestaan als het heel belangrijk is …:S

Dat soort bultjes had ik laatst ook op mijn gezicht! Volgensmij is het eczeem, maar dit weet ik niet zeker. Bij mij ging het na een week ongeveer over. Ik werd er helemaal gek van omdat het ook echt heel erg jeukte! Maar ik weet niet of jij dat ook hebt? Ik ben trouwens niet naar de dokter geweest, ik heb het elke avond ingesmeerd met uiercrème en toen was het snel over :slightly_smiling_face:

Dat vind ik echt belachelijk. Jij kan zelf wel bepalen wanneer je naar de huisarts wil, ga gewoon zonder je moeder dan. Als je gewoon even opbelt naar de huisartsenpost kan je gewoon een afspraak maken, ookal is het geen noodgeval.

de andere huisartsen zijn waarschijnlijk de invaller van je huisarts neem ik aan. In 1 huisartsenpraktijk zitten er meer huisartsen dus het is niet veel moeite dat je naar een andere huisarts gaat, daar hebben ze rekening mee gehouden dat die huisartsen de patienten van jouw huisarts moeten opvangen. Btw heb ik het ook wat jij zegt, rode bultjes die jeuken op mijn wang, uit het niets gekomen geen id wat het is. ik ben er mee naar de huisarts gegaan en heb er 2 crempjes voor gekregen. Dus gewoon naar de huisarts gaan! En schijt aan je moeder hebben, ik weet hoe vervelend het is om met iets op je gezicht rond te lopen dus ga gewoon lekker naar de huisarts!