Rode bultjes op bovenbenen

Hey meiden,

Ik heb al een jaar ofso last van rode bultjes op mijn bovenbenen en op mijn kont :flushed:. Ik schaam me dood bij het douchen na korfbal of bij het dragen van een bikini of een korte broek. Daarnaast heb ik ook nog van die lelijke striemen op mijn benen :/. Niet zo’n top-huid dus.
soms zijn het kleine bultjes, maar na het sporten zijn het vaak grotere.
De bultjes doen geen pijn ofzo.

Ik heb overigens geen last van Acne…

Kan iemand mij een gouden tip geven?

-x-
Sanne

Dit?

http://www.merckmanuals.com/media/professional/photos/media/photos/keratosis_pilaris_b.jpg

Keratosis pilaris.

Over de striae: Je hebt dat nu eenmaal. Je kan het vaak wel voorkomen maar neit genezen. Het ziet er nu waarschijnlijk nog paars/blauw uit, met de tijd word dit lichter en valt het minder op. Je hebt geen cremes e.d. die dit verwijderen. 90% van de vrouwen heeft stiae dus het is totaal niet iets om je voor te schamen.

Ja ik heb ook rode bultjes op de bovenkant van mijn bovenbenen kwam ik vandaag achter. Het zijn er wel veel, maar niet zo als op de foto en ook niet over mn hele benen. Echt vreemd, ik kan ze ook niet ‘voelen’ ofzo alsof het op mijn huid ligt.

Waarschijnlijk keratosis pilaris indd, vrij veel mensen hebben dit (in mindere of meerdere mate). Het is niet leuk, maar je kan er niks aan doen als dat het is.

Niet helemaal waar. Je zal er inderdaad altijd last van houden maar ik heb het op mijn armen en als ik het goed scrub en elke dag insmeer dan gaat het dus weg. Het komt alleen wel weer terug zodra je daar mee stopt. De zon helpt ook. (Zonnebank misschien ook maar daar doe ik zelf niet aan.)

Als je geluk hebt, gaat het over. Mijn moeder had het vroeger, maar nu niet meer.