Rode bultjes (allergische reactie of iets anders??)

Haaai.
Alvast vooraf: ik heb de zoekfunctie gebruikt en google afgezocht.
Oeps, misschien verkeerde tijd om een topic aan te maken, maar ik doe het maar gewoon.

Ik ben deze week bij mijn nepmoeder (stief, maar zo wil ik het niet noemen) blijven slapen. Toen ik daar onder de douche stapte, ontdekte ik rode bultjes op mijn buik. Laten werden het er steeds meer, op mijn bovenbenen en paar op mijn armen, op mijn rug, op mijn billen (op de eene bil veel meer dan de ander, raar…) en een stuk of 2/3 op mijn borsten. Ik heb echt geen flauw idee waar dit zo plots vandaan komt en maak me er nogal druk om.

Ik heb google ondersteboven gezocht, het is geen keratosis pilaris, het ziet er heel anders uit en het is niet vooral op mijn bovenarmen.
Ik ben nu trouwens sinds begin middag thuis van mn nepmoeder.

Allergisch zijn voor de slaapzak zou het denk ik niet kunnen zijn, ik was daarvoor een week op vakantie en heb in diezelfde slaapzak geslaapt. Misschien voor het matras ofzo? Heb trouwens vorig weekend voor het eerst gerookt, (ja nogal stom ja, geen commentaar ofzo graag :s) maar ik weet niet, kan je daar een week bultjes van krijgen? Willen jullie me misschien helpen. Ik weet dat ik panisch ben/overkom, maar ik ben gewoon bang dat het een of andere ziekte is.

Alvast bedankt & groetjesss

Is het niet eczeem?
Ik zou naar de dokter gaan en laten kijken.

Me nichtje had dat ook opeens en kreeg een zalfje mee om erop te smeren en na tijdje ging het weg. Het was besmettelijk dus ik zou even oppassen :wink: Wil je niet bang maken of zo maar het lijkt me beste als je even langs de dokter gaat :slightly_smiling_face:

misschien heel dom?
maar weet je heel zeker dat het geen puistjes zijn?

ik had zelf uit het niets allemaal rode bultjes op mijn benen, waar later gele koppen op kwamen dus waren het puistjes

Als je puistjes hebt dan zijn het er toch niet ineens zo veel? :blush:
En @kristeels , ik wacht het eerst nog even af omdat als het iets allergisch is van hun huis dat het dan ineens wegtrekt ofzo. Maar ik hoop niet dat het erg is.
Igg alvast bedankt

eczeem komt VOLGENS MIJ, niet voor in bultjes.
ik heb mijn hele leven atopisch eczeem, en dat zijn altijd vlekken
ook heb ik altijd al er interesse in gehad om er dingen over op te zoeken, en heb nog nooit eczeem in de vorm van bultjes gezien

en als je nichtje ook bultjes had, dan heb ik dus niks gezegd :blush:

Dat heb ik ook een keer gehad! Jaar of drie geleden, maar nu weet ik niet meer waar het van kwam… shit man.

Als ik het weer weet, post ik het hier! In ieder geval was het een allergie voor iets.

het ziet er trouwens ongeveer zo uit:
http://www.google.nl/imgr…dsp=29&ved=1t:429,r:1,s:0
Alleen ik heb het dan minder. dat plaatje vond ik trouwens wel bij keratosis pilaris, maar de andere plaatjes komen dus echt totaal niet overeen… Oh en die van mij zijn iets roder zegmaar.

allergisch voor huisstofmijt?

Misschien allergisch voor de zon? Als je veel in de zon hebt gezeten dan… had mijn broertje vroeger ook, die zat opeens onder de bultjes kei zielig. xD Maar goed, als je het niet vertrouwd gewoon even naar de dokter, die weet het vast!

TROUWENS, als ik bij me vriend had geslapen (ja aan de begin van de relatie) had ik altijd jeuk en schrammen de volgende dag &werd het dus ook helemaal rood. en het matras lag ook niet echt heerlijk haha, dus zou best kunnen dat het aan het matras ligt? heb er nu geen last meer van, maar lig liever in me eigen bed!

Oh, nou dan is het niet wat ik dacht dat eczeem was zeg maar. Dacht dat je ander uitziend achtige bultjes bedoelde :stuck_out_tongue:

@viesesok nee, volgens mij heb je gelijk :wink: was even in de war met iets anders. Maar inderdaad, eczeem komt volgens mij ook alleen maar voor in vlekjes

Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn :astonished:
sorry

Ik ga het sws even afwachten, omdat ik nog maar net van hun afkom. Ik hoop echt dat het morgen is weggetrokken, anders wil ik zo snel mogelijjk naar de docter.
Iig iedereen al heel erg bedankt voor de reactie’s!

Ik heb zelf ook soort van’‘bultjes gehad’’ het kan zijn dat het een zonneallergie is , wat bij mij het geval was, heb er nu totaal geen last meer van… best veel mensen hebben zon soort allergie (tis niet erg ofseu hur) maar ik zou tog wel even naar e dokter gaan you never know weetje…

Is het misschien geen schurft? (:

Vaak is het bij eczeem zo als je graag krabben aan die bultjes dat er dan meer komen. In iedergeval dat is bij mij zo. Maar als het er zo uitzag op de foto is het geen eczeem (denk ik wat de meeste al zeiden)
Het kan inderdaad een allergie zijn. Je kan wel een pilletje kopen waarbij de jeuk minder word dan gaan vaak die bultjes ook wel weg. Het heet Clarentine. Bij mij helpt dat vaak wel. En anders idd even naar de dokter.

Eczeem krijg je niet opeens zomaar :’). Waarschijnlijk een overgevoeligheid/allergische reactie, misschien voor wasverzachter ofzo? Daar kan ik tenminste niet tegen, dan krijg ik dat ook, en netelroos.

Iedereen bedankt ! Ik hoop dat anderen met hetzelfde probleem er wat aan hebben . Ik ga iniedergeval proberen clarentine te gebruiken, hoop dat het dan wegtrekt. En anders idd een bezoekje aan de dokter. :grinning:

Kwam het niet een te hete douche? dat heb ik ook wel eens.

Allergische reactie van bepaalde douchegel die ze daar hebben, of wasmiddel?

@xxx1994 nee dat is het niet want dan blijven die bultjes denk ik niet 1,5 week zitten?