rode bietjes hond? please help

heeei,
Ik heb ff een vraagje, zijn rode bietjes slecht voor honden? Ik heb mijn hond net rode bietjes gegeven namelijk, ongeveer een klein schaaltje vol, en achteraf bedacht ik pas dat dit misschien slecht zou kunnen zijn.
bedankt voor het lezen!
xxx

http://www.diamondfauna.nl/index.php/alles-over-ziektes/69-wat-is-giftig-voor-honden

Ja, dat is slecht. Alsjeblieft.

ik dacht dat het om iets totaal anders ging toen ik de titel las, ik heb namelijk ooit zo;n programma gezien op TLC ofzo, ‘My crazy obsession’, en daar was een vrouw zo obsessed met roze dat ze zelfs de vacht van haar hond rood kleurde, met rodebietensap. Dus ik dacht echt zo van: omg haha meen je dit nou serieus. maar het was dus op een andere manier. Ik heb trouwens geen idee.

En verder had het in het huisdierentopic gekund

Snel de dierenarts bellen dus!

dankjulliewel ^^^

Misschien moet je je hond eens hondenvoer gaan geven dan, in plaats van hem zomaar dingen voor te schotelen terwijl je niet eens weet of hij dat wel zal overleven.

Ik vertrouw deze site niet zo…
Er staan allemaal dingen tussen die wij op aanraden van de dierenarts aan onze hond voerden (zoals boontjes).

Ga naar de dierenarts voor de zekerheid, iedere hond is anders.

Bel even naar de dierenarts, die kan je zo vertellen of het schadelijk is of niet

Ik vertrouw deze site meer en hier staat niks over rode bieten of druiven o.i.d. :’)

Waarom geef je je hond in godsnaam rode bieten? Het is een hond, een hond is een carnivoor. Die geef je vlees of brokken, tenzij de dierenarts ander advies geeft.

Maar druiven en rozijnen zijn wel echt giftig hoor, door de bestrijdingsmiddelen die ze daarvoor gebruiken dacht ik.

Ik heb mijn hond weleens druiven gegeven en tomaten.
Ik dacht dat fruit en groente wel konden, this immers de natuur. :cold_sweat:

het is een Golden Retriever @MorgenVrijMan

Ik denk dat het echt heel erg verschilt qua hoeveelheden, ik bedoel in principe zijn die bestrijdingsmiddelen ook giftig/schadelijk voor de mens.
Maar als een hond al die dingen uit die lijst niet zou mogen eten omdat het zo giftig is, zou onze hond al 10x gestorven zijn. Die eet namelijk echt alles.

Geloof me, er is weinig natuurlijks aan onze groenten en fruit tegenwoordig :wink: Denk aan bestrijdingsmiddelen etc. Hij zal heus niet meteen dood gaan aan een schaaltje rode bieten, maar ik zou er wel mee oppassen wat je dat beestje geeft.

In ieder geval bedankt voor het reageren allemaal :wink: mijn hond lijkt oké te zijn, en de dierenarts zei ook dat het in principe oké zou moeten zijn, maar even aankijken.

Ja als je nu gewoon even oplet en als hij zich ziek gaat gedragen moet je hulp inschakelen. Maar goed dat je de dokter hebt gebeld!

Klopt ja, maar honden zullen er waarschijnlijk wel gevoeliger voor zijn.