Hallo, ik zit in de 2de en er worden veel verhalen over mij verteld en het word steeds erger en erger. Verschillende jongens hebben gezegd dat ik hun zogenaamd gepijpt heb en dat ik met hun dingen gedaan heb. Nu zeiden ze tegen mij dat ze expose foto’s van mij hebben maar ik weet niet van wat want ik heb niks gedaan. Ze noemen me nu allemaal hoertje omdat iedereen die verhalen gelooft van die jongens en ik word meerdere malen per dag aangesproken op school en dan word er gevraagd heb je dit of dat gedaan met hem? Maar ik praat bijna nooit hun en ik zou helemaal al niet dat soort dingen doen. Nu dus mijn vraag: het begint echt uit de hand te lopen want iedereen noemt me bijna hoer en ik ben bang dat als ik naar mijn mentor ga en met hun in gesprek moet het alleen maar erger word… dus wat lijkt jullie het beste om te doen?
Ga naar de rector en leg je verhaal uit. Zij kunnen je beter helpen dan wij
inderdaad,
het is al uit de hand gelopen. Verder heb ik niet echt tips met zo’n roddels.
heb er vroeger ook serieus last van gehad en het vreet echt aan je.
Negeer, geef een comment terug als ze het vragen:
‘Ik ken die jongens niet, dus wat denk je zelf!’
‘Tuurlijk, geloof je echt wat ze allemaal zeggen?’
‘wauw, jullie weten precies meer dan ik!’
Vroeger gingen er bij mij ook zulke praatjes rond
wel was de situatie iets anders dan bij jou
Ik was daadwerkelijk met iemand naar bed gegaan (ik was dan al wel wat ouder dan jij nu bent)
Maar he, ondanks dat het negatief leek, kijk ik er nu wel anders tegenaan.
Ik schijn erg goed in bed te zijn en vooral goed te kunnen pijpen. Nou dat is een skill die je wel een beetje zelf moet hebben en waar je geen bijles voor kunt nemen toch
Meid, probeer je er niet teveel van aan te trekken. Licht je mentor in en de rector zoals ik al zei. Praat er met vriendinnen over en desnoods kan je even bellen met de kindertelefoon als deze nog bestaat. Ze zullen niet heel veel voor je kunnen doen maar je wel een hart onder de riem kunnen steken omdat ze zeker en vast bekend zijn met dit soort situaties.
Mag ik vragen of je een x bloot of erotisch op een foto hebt gestaan (naar een vriendje gestuurd bijvoorbeeld) want als je dit soort dingen niet gedaan hebt kunnen ze eigenlijk helemaal niets toch?
Ik vraag me wel af waar dit kinderachtige gedrag vandaan komt.
Maak ook screenshots als je online of over whatsapp en dergelijke hiermee geconfronteerd wordt. Mocht het nog verder uit de hand lopen dan heb je bewijs en kunnen meer mensen jou helpen.
Naar mijn mening is het al uit de hand gelopen. Ga naar je mentor of een vertrouwenspersoon, want dit is echt niet goed. Geef aan dat je niet met die personen wilt praten, als jij dat niet wil dan hoef je ook niet.
En wat Carmenneke zegt, als je online wordt aangesproken hierover, maak er screenshots van. Dan heb je bewijs en sta je sterker.