Roddels, hoe stoppen ze?

De laatste tijd word er veel bullshit over mij geluld. Ik wil er voor zorgen dat het gaat stoppen. Want mensen denken nu dat ik verschrikkelijk ben en dat ik een hoer en een slet ben. Terwijl ik dat echt niet ben. Ik probeer er niks van aan te trekken en zeggen dat het me niet kan schelen wat zij allemaal zeggen over mij. Maar het word nu wel echt vervelend. Dus hoe kan ik er voor zorgen dat de vervelende jongens gaan stoppen.
En hoe gaan jullie er mee om?

Hmm zit je toevallig nog op de middelbare school? Enneh naja, op een gegeven moment leer je dat het écht zo onbelangrijk is wat anderen van je denken. Want waarom zou je zulke personen in je leven willen? Maargoed, als je ze elke dag ziet en daar elke keer mee te maken krijgt snap ik je ook wel. Als iemand je erop aanspreekt, zeg dan gewoon 1 keer rustig de waarheid en laat het dan zitten. Als het je niks doet, waarom zouden ze doorgaan?

Al heb ik soms ook dat het IDGAF-gevoel en het waarom moeten mensen zo dom zijn en ik zal je eens flink de waarheid vertellen gevoel soms met elkaar strijden. Maar dit lijkt mij het beste… Vooral dat het je zelf niets meer doet.

Niks van aantrekken, who cares. Jij weet toch dat het niet waar is?

Ik zou hun lekker laten praten. Ik snap dat het erg moeilijk is voor jou, aangezien je bijna elke dag in aanraking komt met die vervelende mensen maar je moet maar zo denken: ik ben hier niet voor jullie, maar voor mijn eigen toekomst dus lul maar een eind heen.

Ik heb zelf ook met zulke mensen in de klas gezeten en vond het toen ook af en toe erg rot, maar achteraf denk ik nu echt van waarom heb ik me daar nou zo druk om gemaakt? Ze zijn het echt niet waard, meestal is het gewoon jaloezie of misgunning dus lach ze vanbinnen maar gewoon uit.

Je kan er niets tegen doen. Je zal maar rustig moeten afwachten totdat het over gaat, helaas. Je moet maar gewoon doen alsof het je niets boeit en er niks op terug reageren. Maar het is natuurlijk zeer logisch dat het erg vervelend voor je is dat je het telkens maar moet aanhoren.

Herkenbaar. Had ik veel op de middelbare school. Mensen willen graag praten.
Je kan er idd niets aan doen en gewoon lekker laten overwaaien totdat iemand anders ‘het onderwerp’ wordt.
Uiteindelijk, na de middelbare, op mbo/hbo/etc wordt het heel anders. Ik zelf had dat niet gedacht maar ik zie ze allemaal nooit meer en iedereen doet nu zijn eigen ding :slightly_smiling_face:

Snap dat het vervelend is. Kun je niet naar je mentor o.i.d.?

Dank jullie wel voor jullie tips. En ik denk maar dat ik het blijf negeren. Lijk me toch het verstandigst

Roddelen is niet te stoppen. Het beste is om het te negeren. Zo bereiken de roddelaars hun doel niet en is er een kans dat ze stoppen.