Roddelaars

KORT VERHAAL: Wat doe je als je je steeds verdrietig voelt en wel kan janken als er mensen over je roddelen?

Ik zit in de tweede klas die bestaat uit 11 meiden en 13 jongens. Onder die 11 meiden is er een groepje van 4 meiden.

LANG VERHAAL:
Ik zal het verhaal vanaf het begin vertellen.

1e klas: Merel, Daphne en ik gingen heel goed met elkaar om. We waren echt een hecht groepje en konden het opzich met iedereen vinden, zo ook met Chelsey en Lisa. Lisa was nogal een meeloper van Chelsey. Merel, Daphne en ik hadden wel vaak ruzie met Chelsey en Lisa, maar als dat over was konden we het wel goed vinden al waren we niet echt vriendinnen. Aan het eind van de eerste klas werden we closer en gingen we steeds meer met elkaar doen. Toen vonden wij Chelsey en Lisa nog leuke meiden.

2e klas: De zomervakantie was voorbij. We kwamen allemaal weer op school. Merel, Daphne en ik merkten al snel op dat Lisa veranderd was. Lisa was niet meer de meeloper van Chelsey, maar gedroeg zich veel stoerder dan eerst en was helemaal vol van zichzelf. Ze heeft ook letterlijk uitspraken gedaan als: ‘Ik ben de mooiste ginger van deze school.’ ‘Ik ben echt knap’ ‘Alle jongens willen mij.’
Hier hebben Merel en ik het vaak over gehad en dat werd langzaam ook geroddel. Ik zie in dat dit slecht was wat we deden, want Lisa had dus echt wel door dat wij over haar roddelden. Al zei ze er nooit wat over en deed zij gewoon normaal. Maar achter haar rug staken we onze tongen uit en roddelden we. Dat was echt slecht, dat weet ik.
Dan nu, komt het vervelendste punt (voor mij) waarvoor ik dit verhaal schrijf.
Op een dag ging Merel alleen maar met Lisa om. Zo hadden ik en Merel bijv. afgesproken om samen te gaan bij gym. Merel liet me stikken.
Aan het einde van de dag zaten Merel en ik op de fiets naar huis. Merel zei: ‘Ik vond dit zo’n leuke dag !’. Ik zei: ‘Ik niet, het was voor mij echt een kutdag.’ Merel: ‘Waarom dan?’. Ik: ‘Dat weet je best.’
Meer woorden hebben we hierover niet uitgewisseld.
Toen ik thuiskwam heb ik Merel gelijk een sms gestuurd met de vraag: ‘Waarom ging je vandaag alleen maar met Lisa om? Ik voelde me echt in de steek gelaten.’
Ik kreeg al snel een reactie terug, wat weet ik niet meer, maar ik weet nog wel dat zoiets zich als een lopend vuurtje verspreidt.
De week daarna gebeurde er niets, al heeft Merel geen woord tegen mij gezegd en ik ook niet tegen haar.
Tot de week daarop.
Daphne zat op Twitter en zag daar Tweets over mij staan die Merel met/naar vriendinnen van haar en Lisa tweette.
Daphne sms’te mij gelijk met een foto ervan. Er stonden absoluut geen leuke dingen in, mijn naam was niet eens erin genoemd maar de meesten wisten dus ook dat het over mij ging. Leuk, toppie.
Ik heb toen die Merel ge’sms’t met de vraag waarom ze over mij tweette. Dit ontkende ze echter.
Ik heb er heel de avond om gehuild en mij zwaar klote gevoeld en ik heb er over gepraat met mijn moeder, maar die wist zich er ook geen raad mee.
Vanaf toen is er niets meer gebeurd, behalve dan dat ze niet meer naar me omkeek.
Toen begon ze ineens af en toe weer met me te praten, maar roddelde ondertussen over me. Wat nu nog steeds gebeurd.

Ik voel me echt verdrietig en kan wel janken als ik weer eens zie op school dat ze over me roddelen. Zoals vandaag.

Ik weet niet wat ik er mee moet doen, want er valt gewoon geen woord met haar erover te spreken omdat er dan weer roddels ontstaan.

Sorry voor het lange verhaal.

Bedankt voor het lezen.

Het is heel vervelend dat het is gebeurd.
Probeer je er overheen te zetten en blijf vriendinnen met de meiden die je wel mogen en waar jij je fijn bij voelt.
Twitter is een doodoener en je moet proberen daar niet teveel op te focussen.

Als je het je echt hoog blijft zitten, raad ik je aan om te praten met de twee roddelmeiden in kwestie. Jouw aandeel opbiechten, hen om uitleg vragen en er schoon schip mee te maken.

Ben je nog wel goed bevriend met die Daphne? En gaat Daphne nog wel met Merel om? Anders is het nog altijd zo dat jij je vriendin nog hebt en dat je je verder niks aan moet trekken van wat die twee bitches over jou zeggen. Ik zou zeggen leef je eigen leven en negeer die twee. Wat ze willen is dat je reageerd en ruzie gaat zoeken, dus vooral dát niet doen. Ga ook geen tweets over haar verzenden of zo of roddels verspreiden, want dan verlaag je je alleen maar tot hun niveau…

Ik ben gelukkig nog wel bevriend met die Daphne.

Ik probeer er ook inderdaad van alles aan te doen om het te negeren, alleen binnen in knapt er gewoon steeds een stukje als ik zie/hoor dat ze weer roddelen.
Ik heb mezelf ook al vaak genoeg verteld en laten vertellen dat ik er echt niks van aan moet trekken, maar ik vind het echt lastig.

Bedankt voor de reactie’s in ieder geval :slightly_smiling_face:

Ik snap dat het je opvreet van binnen, maar echt het beste wat je kunt doen is negeren. Ik neem aan dat je niet meer bij hen wil ‘horen’, dus je kunt er het best niets meer aan doen. Als je gewoon laat zien dat je een leuke meid bent en dat de roddels niet kloppen, dan is er verder niks aan de hand en blijven mensen jou zien zoals je bent!

Ik wil zeker niet meer bij hun horen.

Echt heel erg bedankt Geisterfahrer en Kraplapje !

Ik kan het niet beter zeggen, heel veel sterkte ermee!

Bedankt Jaylinn1 !

ik weet hoe je je voelt, het gevoel dat Daphne je die foto stuurde en dat je dan nooit meer voor de rest van je leven naar school wilt, en gewoon vooraltijd in je bed zou willen blijven liggen!
Maar dat is natuurlijk geen oplossing, die merel is niet te vertrouwen, en als ik jou was zou ik haar lekker met die stomme meiden laten, want geloof me die krijgt er vroeg of lat echt wel spijt van. Je moet proberen om alles gewoon over je heen laten lopen alsof het je niks uit maakt, en met de meiden en jongens omgaan waar je het wel leuk mee hebt ! :slightly_smiling_face:
komt echt wel goed !

xoxo

Mischien had ze het echt niet over jou ik tweete ook laatst wat en iemand werd helemaal boos terwijl ik het niet over haar had

Ze had het wel over mij, veel personen merkten het al. Dus dan zegt het wel genoeg denk ik. Toch bedankt voor de reactie.

Bedankt !