Rock Werchter of Lowlands?

Ik weet dat het nog een hele tijd duurt voordat de zomervakantie van 2013 aanbreekt (ja, tenzij we 21 december vergaan natuurlijk, dan maakt het niet meer uit XD anyyyyway)

Ik zit me een beetje te oriënteren op de vakantie volgend jaar en wil sowieso naar een festival, maar weet niet zo goed welke. Het liefst ga ik naar werchter, maar daar ben ik nog nooit geweest en dat is een stukje verder weg (ik woon bovenin Nederland)

Zijn jullie wel eens naar 1 van de festivals geweest en welke raden jullie aan?

Ik ben zelf naar Lowlands geweest, maar mijn vrienden gaan altijd naar RW, omdat het goedkoper is en er iets meer ‘rock’ is (wat niet echt mijn smaak is). En chill ook aan RW is dat de line-up bekend is voor je een kaartje koopt. Maar ik vind de line-up van Lowlands sowieso leuker (persoonlijke smaak) elk jaar, en gewoon de hele ervaring van Lowlands lijkt me zelf leuker dan RW.

Hmm ja, ik vind de line-up op RW leuker, maar een vriendin van me juist weer niet XD

Ik ben nog niet naar Lowlands geweest (ben zelf van België) Wel al twee keer naar Werchter en op zich is het een goed festival, goede bands en pluspunt zijn de gezellige campings.
Maar persoonlijk zou ik, moest ik niet zo ver wonen, opteren voor Lowlands. De optredens die daar worden gegeven zijn wat ‘exclusiever’. Daarmee bedoel ik dat vele namen op Werchter daar gewoon staan uit commercialiteit. Omdat ze op dat moment ‘hip’ zijn en volk zullen trekken. Van veel van die bands hoor je jaren later niets meer.
Op Lowlands kun je tenminste aangenaam verrast worden door een nieuwe ontdekking, waar je anders nooit in contact zou mee gekomen zijn. Ook al ben ik er nog niet geweest, ik kan me wel voorstellen dat de sfeer op Lowlands gemoedelijker is. Iedereen is er om te genieten en er een feestje van te maken. Op Werchter lopen er helaas ook huppelkutjes van 14 rond die daar alleen maar zijn voor één groep en dat mag gans de wei geweten hebben. Zulke mensen verpesten gewoon de hele bedoeling van een festival.

Ik val nu niemand persoonlijk aan en ik ga zeker niet veralgemenen, maar zo is mijn mening erover :slightly_smiling_face:
En ik ben er mij van bewust dat ik het ook helemaal verkeerd op kan hebben, aangezien ik dus geen ervaring met Lowlands heb :wink:

Rockwerchter heeft altijd een goede line-up en een hele leuk sfeer.

Lowlands!!!
Ik ben nu 3 keer naar Lowlands geweest en ik blijf het echt ge-wel-dig vinden!
De sfeer, de mensen en natuurlijk de line-up,
maar just to be honest, ook al zou de line-up crack zijn, dan is Lowlands alsnog de moeite waard! :upside_down_face:

:heart: