Rock nummers gezocht

Ik heb dit jaar een optreden met een band (drum, gitaar electrisch en acoustisch, piano en bas) en ik zoek één of twee nummers die ik graag wil instuderen met hun. Omdat het een band is wil ik geen ballad met alleen een piano’tje, maar echt een stevig nummer.
En aangezien ik dat genre vrijwel nooit luister kan ik jullie hulp wel gebruiken haha! Dus, als iemand een goed nummer heeft hoor ik het graag :grinning:

Ik heb een paar voorbeelden (maar deze kan ik niet meer doen want die zijn al gedaan)

Anouk - The Dark
Allison Iraheta - Just Like You

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Het mag trouwens ook de naam van een artiest zijn die dit soort nummers maakt

Deze ?
Joan Jett - I love rock 'n roll

Ik ken alleen nummer met screamo… En dat is denk ik niet wat jullie zoeken. Oh misschien All Time low ofzo? Dat is wel soft… succes! :slightly_smiling_face:

zoiets zoek ik wel! alleen spreekt de tekst me niet echt aan… maar toch bedankt!

Ja all time low ga ik nu beluisteren! thanks!

Def leppard - Pour some sugar on me / animal
The Rolling stones - Angie
Joan Jett - I love playing with fire
Alter Bridge - Watch over you (één van mijn favoriete nummers) en Broken Wings
3 doors down - whats left (erg mooie tekst)

oke hoop dat je er iets aan hebt xx

Jet - Are You Gonna Be My Girl
The Hives - Hate To Say I Told You So
Green Day - American Idiot
Foo Fighters - Monkey Wrench
Queens Of The Stone Age - No One Knows
The Vines - Get Free
Wolfmother - Woman

Pat Benatar-Hit Me With Your Best Shot
Led Zeppelin-Immigrant Song
The Rolling Stones-It Won’t Take Long

bedankt iedereen! Ik ga alles nu beluisteren. Zo jammer dat de meeste nummers door mannen zijn gezongen, daardoor moet ik eerst vanalles doen waardoor ik kan kijken of het bij m’n stem past enzo :frowning_face:

Misschien iets van Demi Lovato haar eerste twee albums?

Niet echt rock ofzo maar toch.

Paramore?

Als je bands zoekt:

Rush, Toto, The Cult, Go Back To The Zoo, The Black Keys, Live, Muse, Green Day, Linkin Park, Nirvana, Rain Tree Crow, The Soft Pack, Wilco, Yes. Wel allemaal mannen, though.

Vrouwlijke zangeressen maar WEL bands:
-Halestorm (mijn aanrader!)
-Paramore
-Evanescence
-Delain
-Within Temptation
-The Pretty Reckless
-Blondie

tja… ik ken een zootje bands! Ik zing namelijk zelf ook. Eigenlijk zing ik zelf voornamelijk nummers waarin mannen zingen (die vind ik zelf mooier). Het ligt er een beetje aan waar je stem bij past! (:

Foo Fighters, Pearl Jam, 3 Doors Down
Daar nummers van?

Als je iets zoekt met piano is Muse heel erg leuk. En zonder piano:
Queens of the stone age: no one knows, first it giveth, go with the flow
Them crooked vultures: dead end friends, reptiles, no one loves me and neither do I. Spinning in daffodils heeft een intro met piano, alleen spelen ze met een 12-snarige bas.
Spinnerette is een rockband met zangeres, maar daar ben ik zelf niet zo kapot van. Verder zijn the White Stripes (seven nation army), White Lies (to lose my life), Foo Fighters (the pretender), Led Zeppelin (stairway to heaven), Lynyrd Skynyrd (free bird) ook leuk.

All time low?

Moss.
Een Nederlandse rockband, hoewel ik de muziek niet heel erg rock vind, maar misschien kunnen jullie daar een nummer van nemen?

the pretty reckless,
al genoemd zag ik maar wou m toch nog een keer noemen

According To You van Orianthi is ook een tof nummer, beetje pop/rock is het.
en nog een paar female fronted bands die zo in me opkomen
-The Material
-Hey Monday (neigt toch wel meer naar pop)
-Flyleaf
-Darling Parade
-The Cranberries
-Heart

Als je iets van meiden wil kan je kijken naar the Cranberries of Guano Apes bijvoorbeeld?

Paramore of The pretty reckless vind ik erg goed, voor de rest Green Day (nog steeds haha) of All time low.

Wil je iets hardere rock vind ik wolfmother wel echt gaaf :grinning: