Rock academie

Hallo,

Ik zit nu op 4havo, met NG+economie+muziek
Mijn grote passie is muziek, alleen heb ik er nog nooit echt aan gedacht om er mijn beroep van te maken. Alleen ik zit er nu wel echt aan te denken om verder te gaan met muziek.
Daarom wil ik zo graag naar de Rock-academie in Tilburg, en ik weet dat er heel veel mensen heen willen en dat de toelating erg streng is.

Dus heeft er iemand ervaring mee? Of zit er iemand op de rock-academie?

xx

LOL ik las rook academie, ik dacht huh?

ja dat las ik ook XD

Ja de toelating is wel streng.
Ik heb mensen gesproken van de rockacademie zelf en mensen die zijn toegelaten.
Je komt er echt niet zomaar op. :stuck_out_tongue:

Ik dacht dus even dat er ROOK academie stond, dacht echt: are u kidding me -.-
maar ik keek weer es scheel

Vraag een meeloopdag aan en praat met de studenten.
Je kan je altijd bij 2 opleidingen inschrijven en als je dan word toegelaten schrijf je je weer uit bij de andere opleidingen.

Van mijn moeder moest ik eerst een ‘echte opleiding’ doen voor ik iets creatiefs mocht doen, dus ik doe nu een mbo studie in 2 jaar(wat ik wel heel interessant en leuk vind), daarna ga ik een 4 jarige hbo studie doen waar mijn passie ligt maar waar minder kans is op een (betaalde) baan. Zo heb je altijd iets om op terug te vallen. Maar in jou geval zou ik gewoon een studie doen en daarbij ieder jaar proberen op de rock academie te komen.

Als je hbo doet en je hebt je propedeuse gehaald (in je 1e jaar als het goed is) kan je stoppen en iets anders doen, zolang je maar in 10 jaar je opleiding afmaakt!

schijnt net zo hard als de toneelacademie te zijn[mijn oude gitaarleraar is toegelaten in tilburg]

^
De toneelacademie heeft gemiddeld 1000-2000 auditanten en nemen maar rond de 15-20 leerlingen aan.

Volgens mij doen er voor de Rockacademie ongeveer de helft minder mensen auditie.

(Sla me niet in elkaar als ik het fout zeg.)

Wut? Waar heb jij het over :'3 Als je je propedeuse hebt, mag je op die school blijven en rustig aan de rest van de studie afmaken. Binnen 10 jaar ja.

Ja ik wil het ook proberen!
hierhebjeniksaan

Jep, maar je zou eventueel naar de universiteit kunnen als je dat zou willen. Of bedoelde ze dat niet?

Ik had al wel gehoort dat die toelating echt super zwaar is :frowning_face:
Ik speel nu redelijk gitaar, en begin dit jaar met piano en zangles

Dat wordt dus echt nog oefenen…

En ik snap echt helemaal niet waar jullie het over hebben met die propedeuse :blush:

dankje!

upje(A)

Weet iemand of je ook een vooropleiding kan doen bij de Rock-academie?
Bij het conservatorium kan dat namelijk wel, dat je een jaar voor dat je aan de studie wil beginnen (of auditie wil doen) elke zaterdag lessen krijgt?

Gaan ze je daar leren powersliden en skinny jeans dragen?

Ja duhh…
Nee, als je iets in de popmuziek wil gaan doen :slightly_smiling_face:
Songwriter, keyboardist, popzangers, gitarist, bandmanager ect :slightly_smiling_face:

Dat kwam ook bij mij het eerste op…xD

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Een jongen die ik ken wil er ook naar toe.

Goed je best doen en anders ga je naar het conservatorium…