Rock academie tilburg

Hee,

Ik wil na mijn havo heel graag iets met mijn passie gaan doen, muziek.
Mijn vraag was of jullie weten wat je kan worden als je de ‘rock academie’ afmaakt?
Of andere beroepen met muziek weten?

xx

Als je niet weet wat je er mee kunt worden, waarom denk je dan na over deze opleiding?

Mijn broers hebben de vooropleiding gedaan maar ze waren er niet echt over te spreken. Dan kan je beter naar ut Consevatrium.

Dubbelpost

@Kippenpop; ik wil heel graag iets met muziek gaan doen, maar ik weet niet in wat voor beroep ik dat moet zoeken. Zangeres word ik toch niet! die kans is veel te klein!

Maar ik zal eens opzoeken over conservatorium

Ik ken een paar mensen die daar heen willen. Maar daarna wordt je gewoon simpelweg muzikant. Bij het conservatorium wordt je ook muzikant, maar kun je ook docent muziek worden. De toelatingen zijn inderdaad wel hoog. Maar bij kunstacademies zoals ArtEZ had ik gehoord dat de toelating daar veel minder hoog lag wat muziek betreft, dus weet niet. Zegt natuurlijk ook iets over de school.
Ik kijk nu ook naar de HKU, daar hebben ze ook music managment.

Maar als het je passie is moet je er gewoon voor gaan!

Klopt, wat doe je? Zang dan, of bespeel je een instrument? Zo ie zo zijn de toelatingseisen echt heel hoog

@dodger; dankjewel! Ik zal ook eens kijken voor music managment! Maar als je de rock academie afmaakt, kan je geen docent worden, dus?
@Kippenpop; ik zing, speel keytar, gitaar, keyboard, piano en drum. Maar ik wil verder met vocals (zingen).

Ik ga dit jaar toelating doen voor Music Management aan de HKU. Lijkt me echt geweldig (:

@Subway; wat houd music management precies in :$?

"De Bachelor of Art and Economics in Music Management leidt je op tot muziekmanager. Je wordt opgeleid voor functies in de organisatorische en zakelijke kanten van de muziekpraktijk, met name de popmuziek. Wil je aan de slag als artiestmanager of wil je werken bij een boekingskantoor, podium of muziekmaatschappij? Dan biedt deze opleiding je de kans om van je passie je beroep te maken. "

Zie ook:
http://www.hku.nl/web/Stu…ement/MusicManagement.htm

Ik hoop zoooooo dat ik toegelaten wordt D:

Dat zou ook echt iets voor mij zijn :grinning:
dankjewel! ik ga meteen kijken