ROC Stewardess Intakegesprek

Hee Meiden,
Vandaag kreeg ik een brief in de bus dat ik 20 april een rekentoets en een intakegesprek heb op het ROC voor de opleiding Stewardess.

Ik heb geen idee wat ik moet verwachten, heeft iemand hier ervaring mee? Wat voor vragen krijg je enzo?

En meot je een ouder meenemen, want ik ben nog geen 18…

x

geen ervaring maar succes!

Nou het lijkt mij dat als je een intake gesprek voor een opleiding hebt je vooral geen ouders mee moet nemen, want dan lijkt het alsof je niet zelfstandig bent!
Verder geen idee wat je ervan moet verwachten!

geen ouders meenemen, ik weet het niet speciaal voor stewardess. Maar ik heb wel een tip: Zet alvast voor jezelf op een rijtje wat voor vragen je wilt stellen. En ze vragen (bijna) altijd : Waarom wil je deze opleiding doen? Dus denk daar goed overna. Waarom wil je stewardess worden, wat trekt je aan?
Dan ben je al een heel eind denk ik.

Okee heel erg bedankt!

Hhhmm ja ik ga alles maar even op papier zetten :slightly_smiling_face:

Waarom ga je eigenlijk die opleiding doen? Als je stewardess wilt worden heb je geen speciale stewardessen opleiding nodig, je krijgt namelijk een interne opleiding bij de luchtvaartmaatschappij waar je gaat solliciteren. Die opleiding is dus zonde voor je geld doen. Een mbo 4 of havo diploma is voldoende. Je zou dus beter bijvoorbeeld een opleiding toerisme kunnen gaan doen. Dan heb je nog een diploma achter de hand waar je ook iets anders mee kan.

ik wil al mijn hele leven stewardess worden, en deze MBO opleiding is een hele goede ondergrond. En na deze opleiding kan ik ook andere dingen in de toerisme doen. En het is heel lastig om bij een interne opleiding te worden aangenomen (zeiden ze op de opendag) en daarom is dit een goede basis.

gave opleiding!
Heb hier ook over getwijfeld, maar ben toch voor een andere opleiding gegaan…
Succes met je intake :slightly_smiling_face: !

Dankjewel!

Welke opleiding ga jij nu doen??

Heb toch gekozen voor Evenementen medewerker :grinning:
Lijkt me ook echt gaaf allerlei dingen organiseren en vooral op koninginnendag in A’dam hahaha. Nee maar lijkt me echt een leuke opleiding :slightly_smiling_face:
En…moet binnenkort ook op intake…spannend!

Leuk!!

Oeeh spannend, ik ben echt benieuwd wat voor vragen ze gaan stellen enzo, moet je ook een toets maken?

Jazeker spannend haha :slightly_smiling_face:
Nou… ik ga bij iemand anders in huis wonen en die had de brief vandaag binnen gekregen maar ze neemt de telefoon niet op haha…
Dus heb geen idee wat erin de brief staat :stuck_out_tongue:
Hoop niet dat ik ook een rekentoets moet doen, dat komt niet goed haha

Maargoed, ik ga slapen :grinning:

~[quote author=_fridayy link=topic=230649.msg11241805#msg11241805 date=1332544195]
ik wil al mijn hele leven stewardess worden, en deze MBO opleiding is een hele goede ondergrond. En na deze opleiding kan ik ook andere dingen in de toerisme doen. En het is heel lastig om bij een interne opleiding te worden aangenomen (zeiden ze op de opendag) en daarom is dit een goede basis.[/quote

Met een interne opleiding bedoel in een opleiding bij KLM of Transavia zelf he. Je gaat niet voor die interne opleiding solliciteren, maar gewoon als stewardess en als je aangenomen wordt krijg je die interne opleiding. Het maakt dus niet uit of je al een stewardessenopleiding hebt gevolgd als je wordt aangenomen bij de KLM of Transavia moet je daarna als nog die interne opleiding volgen. Ik zou zeggen bel eerst eens naar KLM of Transavia en vraag wat zij er van vinden voor dat je aan een studie van vier jaar begint waar veel geld voor nodig is.

Ik heb er zelf namelijk ook over nagedacht. Alleen dan niet bij het ROC, maar een toerisme opleiding bij TIO waarbij je ook luchtvaartdienstverlening kreeg en het is mij toen heel erg afgeraden die opleiding te gaan doen door mensen die in die wereld werken. Mij is altijd vertelt dat een stewardessen opleiding niet nodig is en zonde voor je geld omdat je hierna toch nog een interne opleiding krijgt en je dus beter een toerisme opleiding kunt doen zodat je nog een ander diploma achter de hand hebt.

Ik zou zeggen concentreer je vooral op je talen die worden namelijk getest tijdens het sollicitatie gesprek. Ook is handig als je bijv. een bijbaantje in de horeca neemt zodat je al wat ervaring hebt in de diensterlening/gastvrijheid.

Hoihoi!

Ik heb de stewardess opleiding gedaan in Zwolle.
Intake gesprek stelt niets voor, maak je geen zorgen haha!
Er worden alleen wat algemene vragen gesteld en dus een rekentoets afgenomen.
Ik ben zelf superslecht in wiskunde en cijfers, maar heb deze rekentoets gewoon dik gehaald! :slightly_smiling_face: Puur algemene kennis.

Stewardessopleiding is echt superleuk! Goede keuze

Ik was eerst ook van plan om deze opleiding te gaan doen, maar heb er totaal geen goede dingen over gehoord. Je kan inderdaad het beste gewoon een interne opleiding bij een luchtvaartmaatschappij gaan doen.

De opleiding bij het ROC geeft je geen streepje voor bij een sollicitatie als stewardess.