Roc Hoofddorp.

Hallo meiden,

Ik zit nu in mijn examenjaar van vmbo t, hierna wil ik graag naar het roc hoofddorp omdat ik stewardess wil worden.
Zit er iemand hier toevallig op die school? Is het een leuke school?
Ik ben tweetalig opgevoed en ik spreek spaans, heb je ook spaans op die school?

X

Ik denk dat je even informatie daar moet opvragen. Via google etc. is het lastig te vinden.

Ik wil graag weten of het een leuke school is, denk dat die school zichzelf wel leuk vind ja. Ik wil graag meningen horen van andere meisjes! (:

uppppp

Ik weet het niet zeker, maar ik denk wel dat je Spaans krijgt. Ik deed zelf een opleiding toerisme aan het ROC en daarmee kreeg je ook Spaans. Alleen je begint dan wel op beginnersniveau en het studietempo is nog al traag. Dus ik denk als je al Spaans spreekt je beter Frans of Duits kan kiezen. Er is trouwens ook een Engelstalige opleiding die kan je in 1 jaar afronden!

Jaa dat zag ik op de website, maar dan moet je International Aviation Services hebben. Geen idee wat dat is maar dat heb ik in ieder geval niet!

http://www.rocva.nl/mbo/Opleidingen/Overzicht/Luchthaven/Luchthavendienstverlening/Pages/Steward_Stewardess.aspx

3- of 4-jarig traject:vmbo-diploma theoretische, gemengde of kaderberoepsgerichte leerweg

• overgangsbewijs 3-4 havo/vwo
  • een tweede moderne vreemde taal in het vakkenpakket wordt aangeraden
  • 2-jarig traject:havo-diploma met Nederlands, Engels en Duits of Frans
  • mbo-diploma niveau 3 met Nederlands op B2-niveau, Engels op B1 en Duits/Frans op A2 niveau
    -

wat bedoelen ze precies met overgangsbewijs 3-4 havo/vwo ?

ik doe namelijk gewoon vmbo t…

Dat geld voor de mensen die in 3 havo/vwo zitten en over mochten naar de 4e maar verder willen op mbo dacht ik. Iets in die richting

Dat staat er ook, diploma vmbo t of je rapport dat je naar de 4e van het havo of vwo bent gegaan. Maar GS fuckte het gekopieerde deel van de site.

In ieder geval zijn dat de eisen voor het instromen. Er is ook een 2jarig traject maar dan moet je een havodiploma hebben.

Lijkt me echt een leuke school,

Ja.

klinkt als een leuke school trouwens!

en ook zo’n droombaan!

Mij lijkt het ook super leuk! Op de toch meer dirty parts na (schoonmaken van troep omdat mensen ‘probleempjes’ hadden)

Jaaa maar je hebt zowat bij elk baantje wel iets wat je niet zo top vind…

Uppie!