Robin Thicke - Blurred Lines

Yesss, naast het feit dat dit liedje helemaal gehyped word, wat ik echt totaal niet begrijp. Kwam ik er vandaag achter dat er een unrated version van de video is, alsof de andere versie al niet erg genoeg is, waar de vrouwen zowat helemaal naakt zijn en een scene op de muur staat: ‘‘Robin has a big dick’’ Ik snap totaaaaal niet wat mensen in deze man zien :’)

Op youtube waren ook al uiteenlopende comments te zien en nu is mijn vraag: wat vinden jullie hiervan? vinden jullie dit ook belachelijk en vooral seksistisch tegenover vrouwen omdat al de mannen helemaal gekleed zijn of word dit tegenwoordig al helemaal normaal gevonden? Ik begin me namelijk best wel zorgen te maken haha

Oja voor het filmpje moet je gewoon het liedje opzoeken met unrated version erachter

Ik ben op zich wel blij dat Robin Thicke in elk geval zijn kleren aangehouden heeft in die video

Als die dat niet had gedaan had ik iedereen kunnen zien dat de tekst op de muur een leugen is :’)

Het maakt me echt helemaal niets uit. Robin Thicke ziet er met baard echt niet lelijk uit. Het liedje heeft een leuk deuntje en de naakte vrouwen in die videoclip hebben er zelf voor gekozen. Ik beschouw het verder niet als vrouwonvriendelijk.

Jaa ik hoor het creepy gedoe er ook echt in hoor en het slaat ook gewoon helemaal nergens op, T.I die het haar kamt van een blond meisje? haha en dat ze zo staat te humpen boven een knuffelhond

Ik zag begin april de unrated versie vóór de normale versie en ja dat was wel even een wtf momentje. :grinning:

Verder ben ik eens met v

Ik vind dat Robin Thicke een onwijs lekkere stem heeft. En over de videoclip heb ik niets te zeggen. Ik sta meer te kijken van Miley Cyrus op dit moment dan van dit.

De lyrics zijn rapey, de clip zelf objectificeert vrouwen en de enige personen die het basically waard zijn om gekleed te zijn in deze clip zijn de mannen. Ik denk dat je kan stellen dat deze videoclip seksisme pretty much definieert.

Trouwens vond ik dit wel een grappige draai er aan:

Haha leuk! Much better

Dit bedoel ik.

Ja, daar ben ik het wel mee eens. Die vrouwen worden natuurlijk tot niks gedwongen, maar ik vind het toch wel een beetje gaar. En de lyrics, ik weet dat dat in zoveel liedjes terugkomt, maar ik vind het ook seksistisch.

Helemaal mee eens.

Het gaat ook niet direct om die vrouwen in die clip. Als mij een miljoen wordt aangeboden om ff in mijn blootje voor een groot artiest te huppelen dan zou ik dat mss ook wel doen (?) (;0) Het gaat er wat mij betreft om dat iemand heeft besloten deze samenstelling te maken. Ik heb niks tegen naakt, echt niet. Maar in deze context vind ik het vreselijk objectiverend tegenover vrouwen, puur seksisme en zwaar beledigend. Ik kan me ook niet voorstellen dat anderen niet inzien dat dit vrouwen negatief weergeeft. En die bullshit van ‘ik vind het vrouwenlichaam mooi en wil het eer aan doen’ geloof ik ook voor geen ene meter, want dan zet je een vrouwenlichaam niet neer als een persoonlijk speeltje. Het gaat niet om het naakt zelf, het gaat om de context.

En dan is het een beetje jammer dat het nummer zelf zo leuk is, al zitten daar ook wat seksistische referenties tussen. Ben ik een ‘good girl’ als ik thuis bloot voor mijn mannetje loop te huppelen? Mag hopen dat mijn vriend meer waarde aan anderen dingen hecht.

Ja klopt, het gaat inderdaad helemaal om context in deze kwestie. Een bloot lichaam is een bloot lichaam en dat kan heel mooi zijn, maar in deze context is het niet mooi maar inderdaad puur objectiverend. Kijk, jij en ik (en de andere meiden die hier reageren) die zijn ‘wijs’ genoeg om dat in te zien, maar ik weet zeker dat veel jonge meiden én gasten opkijken tegen popsterren zoals Pharrel en Robin Thicke en denken dat dit dan ‘normaal’ is, wat het duidelijk niet is.

Deze vond ik ook wel geinig: http://youtu.be/9TGZPUIKaOQ

Al vind ik dat het pas een goede tegenstelling is als er echt superknappe mannen worden gebruikt en niet bierbuikmannetjes of homo’s. Het is natuurlijk grappig bedoeld, het effect met mannen zou nooit hetzelfde zijn als het origineel omdat mannen niet die seksistische geschiedenis op hun geslacht hebben staan.

Naar mijn mening nemen jullie dit allemaal veel te serieus, ik vind het trouwens een leuk liedje, gewoon omdat het catchy is en een leuk deuntje heeft.

Dit gaat heus de emancipatie van de vrouw niet ongedaan maken hoor, wtf mensen. Het is niet de eerste video waarin dit gebeurt en ik zie er geen probleem in.

Nee en daarom juist, hoe meer videos met vrouwen als seks object, hoe erger.