Roadtrip 2015

Mag ik vragen hoe oud je bent? Ik wil het graag doen na mijn examens met mijn vriendinnen en dan ben ik 17, vraag me af of dit te jong is.

Ik ben 19, in maart word ik 20. Ik was 18 toen ik met een vriendin samen voor vier daagjes Londen ging ontdekken. Ik weet niet of 17 te jong is want dat ligt er denk ik meer aan wat voor persoon je bent etc.

Italië is inderdaad aardig aan de prijs maar er zijn genoeg manier om geld te besparen. Overnachten heb ik in hostels gedaan.

Een vakantie is altijd veel geld, hoe je het ook bekijkt, haha! Op een feestvakantie wil ik nog niet dood gevonden worden dus dan verzin ik wel andere manieren op geld te besparen.

Om nog een indicatie te geven qua geld en reizen door 1 land. Ik heb vorig jaar 2 maanden in Zuid Amerika gezeten en was toen zo’n €700 kwijt aan alles inclusief dus ook tours en rondreizen. Het is echt maar net wat je wilt en ook que luxe enzo.
-edit- exclusief ticket uiteraard. Was het maar zo’n feest dat tickets naar Z. Amerika zo goedkoop waren.

Dit zou ik echt graag willen in de zomervakantie. Eerst maar iemand vinden die mee wil

Welke steden heb je toen bezocht?

Dan ga je toch alleen =) heb ik ook gedaan. Ik ben naar Rome, Venetië, Verona en de dorpjes van Cinque Terre geweest.

Ik ben niet zo stoer om dat alleen te doen :cold_sweat:
Heb je toen een one countrypass gekocht?
Want ik snap niet of je nou dan nog wel een kaartje miet kopen van nederland tot italie haha, kan het niet vinden namelijk.

Retourtje Engeland hoeft echt niet zo duur te zijn, retourtje Londen heb je al vanaf €40. Verder heb ik een hostel geboekt in het centrum van Londen voor maar €15 per nacht. De rest van Engeland heb ik allemaal geen ervaring mee haha

Ik zou het ook niet snel alleen doen eerlijk gezegd. (Daarbij zouden mijn ouders zou helemaal gek worden lol)

Met ryanair kan je voor €52 ofzo retour vanaf eindhoven

Nee, ik heb een Global Pass gekocht van 5 dagen treinen in 10 dagen. Als je van Nederland naar Italie dan nog aparte tickets moet gaan kopen heeft dat hele interrailticket niet zoveel zin :wink:. Elk ticket dat je koopt van Interrail is sowieso niet geldig in je eigen land, dus in NL tot aan de grens moet je nog apart een kaartje kopen.

Een One Countrypas kun je kopen als je naar Italië en terug zou vliegen bijvoorbeeld.

wauw dit lijkt me zo gaaf! ik zou dit nooit in mn eentje gaan doen, maar hopen dat een vriendin mee wil :slightly_smiling_face:

En als je studenten OV nog geldig is in die periode dat je gaat kun je sowieso ook gratis naar de grens van NL

Ik heb geen tips, maar ga dit wel volgen! In de zomervakantie wil ik wat weekjes weg in mijn eentje. Als het goed is heb ik dan mijn rijbewijs dus dan ga ik een autootje huren haha!

Leuk! En gedurfd want toen ik net mijn rijbewijs had durfde ik nog niet zo ver te rijden haha en al helemaal niet zonder bijrijder

Dan koop ik via een backpackersplaats een camper of via VW Dealer! Ik wil dan voor een lange tijd gaan en echt rondreizen van land tot land! En dan ooit een x thuis komen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik ga elk jaar met mijn vriend roadtrippen! Wij gaan altijd met de auto naar Tsjechië en Polen en verblijven dan op campings. De campings daar zijn erg goedkoop en je kunt elke dag wel uiteten gaan, want voor 5 euro p.p. heb je vaak al een hoofdgerecht en een drankje. Afgelopen zomervakantie waren wij 500 euro p.p. kwijt voor 3 weken!

Dat klinkt erg leuk!!!

Wauw dat is super goedkoop! Hoe is het weer daar in de zomer?

Ik ga er echt al jaren elk jaar naartoe en het is dan altijd mooi, warm weer. Heb in die drie weken in de zomervakantie misschien een/twee dagen gehad dat het regende, voor de rest was het altijd mooi weer of het regende dan 's nachts. Kon gewoon elke dag in m’n korte broek en t-shirt rondlopen :slightly_smiling_face:

Ik krijg altijd een kriebels als ik ‘reizen’ zie :upside_down_face: