Roadtrip 2015

Van tevoren: Ik heb expres een nieuw topic gestart omdat het laatste topic dat hierover ging al een jaar geleden was. Onderaan stond dat er 130 dagen geleden voor het laatste was gereageerd en dat een nieuw topic starten beter was.

Hey meiden,
Komende zomer wil ik met (waarschijnlijk) 2 vriendinnen een roadtrip door Europa maken en ik vroeg me af of jullie daar ervaringen mee hebben. Ik heb twee jaar geleden wel 4 dagen Londen ontdekt met een vriendin en in een hostel geslapen, maar dat is anders dan een roadtrip natuurlijk.

We gaan niet heel Europa door maar wel een stuk (we zijn er nog niet over uit wel gebied). Hebben jullie tips, ideeën of een eigen verhaal? Let me know.

Ik zou zelf denk ik landen als Frankrijk en Italië over slaan en meer naar het Oosten gaan, dus richting Tsjechië, Kroatië, Hongarije etc.

Hmm ja, omdat het goedkoper is zeker?

en omdat er zooooooveel te zien is en het is er heel erg mooi
maar je kunt ook interrailen?

Ja klopt daar zat ik ook aan te denken. Heb je daar ervaring mee?

Dat ook, maar ook omdat dat ook hele mooie landen zijn en heel verschillend van Nederland. Frankrijk en Duitsland etc. zijn dan iets minder ‘bijzonder’ denk ik + daar zal je waarschijnlijk nog wel vaker komen.

Iemand die een indicatie kan maken over de kosten voor de roadtrip en interraillen?

Ik heb 2 jaar geleden 10 dagen geinterraild (schrijf je dat zo, haha!) naar Italië en daar rond gereisd en weer terug, en was rond de €500 kwijt, alles inclusief.

O oke dat is wel een mooi bedrag nog want Italië is wel een stuk duurder dan de landen wat meer in het Oosten natuurlijk. Hoe heb je dat gedaan qua overnachtingen etc?

Oh wow, dat is echt niet veel! Nja, wel veel geld, maar als je dat vergelijkt met een weekje feestvakantie heb ik dit toch veel liever :’)

Trouwens Aveuglereve, dank je voor de links, maar bedoelde meer ervaring, aangezien een vakantie niet alleen het vervoer is :slightly_smiling_face:

Hee dat is helemaal niet duur voor 10 dagen!

Weet iemand misschien hoeveel het ongeveer kost om ook zo lang ongeveer door Engeland te reizen? Vliegen kost sws al 100 euro retour ofzo, maar verder geen idee.

Ik heb deze zomer geinterraild door oost-europa en het was echt geweldig. wij hadden die 22 dagen pas, dus 10 dagen treinen. We hebben wel gekozen om wat langer in elke stad te blijven en zijn ook op sziget geweest. Verder in Berlijn, Krakau, Siofok, Budapest zelf en Wenen. En oost-europa is dus echt heel leuk en interessant en mooi en goedkoop! Ik was in totaal alles met alles 700 euro kwijt.

O wow 3 weken voor 700 euro is wel echt goedkoop!? Klinkt echt heel tof! Had je van tevoren de overnachtingen geboekt? En hebben jullie ook nachttreinen gepakt om daar ook meteen te slapen zegmaar als overnachting?

Wauw, dit is echt een heel erg leuk idee voor een examenreis! Ik ga dit topic absoluut volgen.

Ik lees mee maar heb geen tips helaas :frowning_face:
Wil zelf graag een keer door Europa reizen met zon Volkswagen camper k zou me god de naam niet weten!

Oh dit lijkt me echt leuk ! Alleen ga ik waarschijnlijk op buitenlandse stage dit jaar dus zal er geen geld meer zijn voor vakantie…

Gewoon een volkswagen busje/camper inderdaad. Dat is wel heel duur hoor haha. Een week huren voor in de zomer kost rond de 800 euro (ook een groot bedrag borg komt daar nog bij, zag net 700 borg staan ergens) en dan betaal je in die week nog de benzine natuurlijk.

We hadden voor Berlijn, de eerste plek, en voor Budapest (na Sziget, want dan zit het daar helemaal vol) wel hostels geboekt, voor de rest op de bonnefooi met de lonely planet in de hand. En we hebben inderdaad veel nachttreinen gepakt maar dat moet je niet romantiseren, want je doet daarin echt geen oog dicht helaas… Dus je mist een nacht slapen, maar je mist ook een nacht hostel, dus zowel positief als negatief. En overdag in een trein zitten is ook vrij saai. Dus uiteindelijk zijn nachttreinen de beste optie. We hebben trouwens 1 keer bedjes geboekt, dat was echt genieten. De overige nachten hebben we zittend ‘‘geslapen’’. Als je meer vragen hebt moet je maar even noten!

Ja haha ik had inderdaad al zo’n idee over de nachttreinen. Dit is echt bruikbare info! Als ik binnenkort wat meer gerichte vragen heb ga ik je noten, thanks!